DDeridex Postad 28 april 2008 Postad 28 april 2008 Tjo! Jag satt på jobbet i dag och retuscherade bort klotter på en dörr. För att skarven mellan brädorna skulle hamna på exakt samma ställe tog jag orginalet strax ovanför, höll musen helt stilla och scrollade ner. När jag var 2/3 färdig beslutade sig PS-CS3 att ändra riktning på scrollhjulet och jag fick fasiken inte tillbaka upp/ner-scrollen. Hur gör jag? Och nej, det går inte att ändra rikning i kontrollpanelen. Hemma är det aldrig något problem då den musen har 2 hjul. 0 Citera
DDeridex Postad 28 april 2008 Författare Postad 28 april 2008 Max brukar ha en magisk lösning men då han redan har gjort sin dagliga runda får jag be till PS gudarna och hoppas att jag får det rätt imorgon. 0 Citera
DDeridex Postad 28 april 2008 Författare Postad 28 april 2008 Kan du klicka med hjulet? Jag kan klicka men inget händer då det enbart är windows basic drivrutiner. Det gäller alla program. 0 Citera
DDeridex Postad 28 april 2008 Författare Postad 28 april 2008 Jag kan zooma med alt+hjul etc. allt det funkar. 0 Citera
gorse Postad 28 april 2008 Postad 28 april 2008 Jag vet inte. Men på jobbet har jag en mus med tusen knappar och fan vet vilka funktioner man råkar ändra för att man råkar krama musen lite fel. Tex på vänster sida hittade jag ofrivilligt knappar som bläddrar bakåt och framåt i internet explorer. 0 Citera
simonrahnster Postad 28 april 2008 Postad 28 april 2008 Jag vet inte. Men på jobbet har jag en mus med tusen knappar och fan vet vilka funktioner man råkar ändra för att man råkar krama musen lite fel. Tex på vänster sida hittade jag ofrivilligt knappar som bläddrar bakåt och framåt i internet explorer. Hehe...har själv en zoom-funktion när man klickar med scrollen...helt plötsligt när man sitter här och läser inlägg, kan bokstäverna täcka hela sidan alt bli osynliga. Testat att starta om Photoshop? Känns sådär spontant att det är dina inställningarna för musen och inte photshop. 0 Citera
DDeridex Postad 29 april 2008 Författare Postad 29 april 2008 Jo, jag har nog tänkt den tanken men att surfa etc är inga problem även om jag minskar ner fönstret så att det får 2 axlar. 0 Citera
gorse Postad 29 april 2008 Postad 29 april 2008 Tankevurpa? Jag hade i åtanke att nån knapp-kombination ändrade egenskaper i photoshop, men i övrigt beter sig "normalt" i resten av windows. Visst finns det väl en "återställ inställningar till fabriksintällningar" i photoshop? 0 Citera
Max_H Postad 29 april 2008 Postad 29 april 2008 Har ingen magi kvar - och ingen på kontoret har varit med om det... :( /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.