Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjo!

Jag satt på jobbet i dag och retuscherade bort klotter på en dörr.

För att skarven mellan brädorna skulle hamna på exakt samma ställe

tog jag orginalet strax ovanför, höll musen helt stilla och scrollade ner.

När jag var 2/3 färdig beslutade sig PS-CS3 att ändra riktning på

scrollhjulet och jag fick fasiken inte tillbaka upp/ner-scrollen.

Hur gör jag?

Och nej, det går inte att ändra rikning i kontrollpanelen.

Hemma är det aldrig något problem då den musen har 2 hjul.

Posted

Jag vet inte. Men på jobbet har jag en mus med tusen knappar och fan vet vilka funktioner man råkar ändra för att man råkar krama musen lite fel. Tex på vänster sida hittade jag ofrivilligt knappar som bläddrar bakåt och framåt i internet explorer.

Posted
Jag vet inte. Men på jobbet har jag en mus med tusen knappar och fan vet vilka funktioner man råkar ändra för att man råkar krama musen lite fel. Tex på vänster sida hittade jag ofrivilligt knappar som bläddrar bakåt och framåt i internet explorer.

Hehe...har själv en zoom-funktion när man klickar med scrollen...helt plötsligt när man sitter här och läser inlägg, kan bokstäverna täcka hela sidan alt bli osynliga.

Testat att starta om Photoshop?

Känns sådär spontant att det är dina inställningarna för musen och inte photshop.

Posted

Tankevurpa? Jag hade i åtanke att nån knapp-kombination ändrade egenskaper i photoshop, men i övrigt beter sig "normalt" i resten av windows. Visst finns det väl en "återställ inställningar till fabriksintällningar" i photoshop?