John Posted April 20, 2008 Posted April 20, 2008 Skulle göra lite specialeffekts test till en komande rulle, det slutade med att jag improviserade ihop det här. Jag i alla roller, utom musiken då... Ibland borde man skaffa sig ett liv... 0 Quote
Jawo Posted April 20, 2008 Posted April 20, 2008 Går inte att kolla på den, står att det är ett "private clip". Sen står SFX för Sound Effect(s). VFX står däremot för Visual Effect(s) (special effekt). 0 Quote
John Posted April 20, 2008 Author Posted April 20, 2008 Sen står SFX för Sound Effect(s). VFX står däremot för Visual Effect(s) (special effekt). SFX (Special Effects) are shot practically, on set. For example: pyrotechnics, wires/rigs, etc. VFX (Visual Effects) are added (digitally) into the footage in post production: CG Aliens, elements that belong in the same scene, but couldn't be shot at the same time, wire removal, etc. Du har också rätt, fast det är bara i Icke engelsktalande länder som man omnämner Sound med sfx.. Kolla också in på... http://en.wikipedia.org/wiki/SFX 0 Quote
John Posted April 21, 2008 Author Posted April 21, 2008 Nu ska den inte vara privat på Vimeo längre. Vet inte riktigt vad som hände där. Ytterst skumt. 0 Quote
vilcans Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 Jag tycker jag känner igen det där vardagsrummet från en annan film... :-) Snyggt gjort! 0 Quote
John Posted April 21, 2008 Author Posted April 21, 2008 ;) Tack.. Ja det är ju bara ett test.. som jag.. hmm gjorde till kortis lite snabbt och inspirerat så där.. När det gäller vardagsrummet så är det med i många andra filmer jag gjort;) 0 Quote
jernby film Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 Du har ju en bra förmåga att skapa skräck med klipp och zoomningar ;) Som i den förra filmen du la upp här om pizzan. Abstrakt tänk, gillar :) /nils 0 Quote
John Posted April 21, 2008 Author Posted April 21, 2008 Tack Jernby :) Fast jag har nog aldrig använt en zoom;) åkningar däremot. (Inget ont om zoomar) 0 Quote
jernby film Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 Ja, åkningar menade jag. Sorry. Åkningar mellan olika rum är du bra på ;) Påminner om det vi snackade om här för länge sen. Vertigo, Hitchcook. Åkningar och zoom samtidigt, vid fall från kyrkan. Skulle behöva din åsikt/hjälp om intro till Adagio. (Manus och musik klar) Skicka PM /nils 0 Quote
Octavianus Posted April 24, 2008 Posted April 24, 2008 va rätt bra gjort, men ur blodseffektsynpunkt sådär. För det ser inte alls realistiskt ut, han sticker kniven i han, en halv sekund senare är tröjan helt nersölad med blod, men det kommer inget mer sen. Det jag saknar är helt enkelt en längre sträcka från att han blir stucken till att tröjan e nersölad. Du förstår nog vad jag menar. 0 Quote
John Posted April 24, 2008 Author Posted April 24, 2008 Jopp vet precis vad du menar. anledningen varför det inte är så är för att det blev bortklippt då det inte blev så bra som jag ville.. men borde funka bättre nästa gång;) 0 Quote
Recommended Posts