Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjenare.....jag har snart avslutat mina studier i karlshamn på BTH som medietekniker...nu vill jag få mer inriktning på filmskola/tv skola....Jag hittade en utbildning i Kuba innan jag sökte till BTH och den skola anses vara den bästa i världen...Jag vet vad ni tänker...varför jag itne sökte dit direkt? jag var först inte redo för att plugga utomlands...och sen tänkte jag få mer kött på benen med att plugga tekniken och så...men jag har pluggat i 3 år nu...kan man verkligen plugga med csn mer än tre år? Har någon en åsikt om denna skola? elelr om en annan?

Posted

länken till skolan är denna om ajg inte tar fel på skolan...

http://www.eictv.org/view/content.jsf?id_seccion=12&id_blog=42&id_contenido=110

Dock är den på spanska men jag e halv ecuadorian(från sydamerika då) så jag kan språket.

Jag tänkte ta ett sabbatsår efter högskolan beroende på hur det ser ut med arbete. Jag har nu fått fäste inom tekniken samt fått en mer bred utbildning inom medieteknik.

Det jag vill sen är att kunna lära mig hur film och tv funkar för att ev. kunna jobba med både teknik och även med saker som storfilm samt inom tv.

Posted

Wow, förlåt för mina fördomar men jag trodde Kuba var rätt fattigt. Och tyvärr är ju en indirekt regel oftast, fattigt land = dålig utbildning. Men det är kanske den här skolan som alla rika Kubaner (i.e. söner till partiledare för kommunistpartiet) går?

Posted
Wow, förlåt för mina fördomar men jag trodde Kuba var rätt fattigt. Och tyvärr är ju en indirekt regel oftast, fattigt land = dålig utbildning. Men det är kanske den här skolan som alla rika Kubaner (i.e. söner till partiledare för kommunistpartiet) går?

Snacka om att vara fördömande...Folk från HELA världen går i den skolan.. Även danskar och

norrmän har gått där. så jag tror inte skolan tar emot folk bara för de är rika och JUST för de ärsöner till rika kommunister :P

Posted
En svensk, dansk eller norrman är väl just jätterik på Kuba just för att de har dålig ekonomi. Eller är det en fördom också? Jag har aldrig varit där.

De kan ske kan stämma..själv är jag från ecuador och förr i tiden då de hade sin gamla valuta så kunde man vara rik med 100 000 kr...nu har de dolalr så då har ekonomin i landet förbättrats...vet ej om de gäller samma för kuba...men e jättesugen på den skolan :D

Posted
Pa vilket satt ar det "varldens basta filmskola"

USC, UCLA och NYA raknas annars som varldens basta skolor, iaf sett till folk som jobbar i branschen (Hollywood)...

Kör dom endast en film i dom skolorna eller de e andra program med i dom skolan? den skolan i kuba kör bara film och tv

Posted
Kör dom endast en film i dom skolorna eller de e andra program med i dom skolan? den skolan i kuba kör bara film och tv

De har andra amnen pa de skolorna. Men om du gjort 2 ar av "general education" och kommer in pa filmprogrammet sa ar det bara film man pluggar sen.

UCS fick nu ca 160 miljoner dollar fran George Lucas.

UCLA har Anthony Hopkins och Steven Spielberg som "larare" ibland.

AFI raknas nog dock som "basta" for masters.

Sen skulle det vara NYU och inte NYA, ett litet typo av mig :)