Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Jag har nu gjort en sampling för vår klubb Flashkick Malmö.

Den ska visa lite av det vi håller på med... så som jonglering, en del vapen, volter, sparkar o.s.v.

För er som är mer intresserade är ni välkomna att besöka vår hemsida: http://www.flashkick-malmo.se

just nu undrar jag mest hur filmen ser ut för allmänheten?

Är det en sampling som lockar? Är det något som säger att vi är en seriös klubb och att vi har hysteriskt roligt tillsammans?

Samplingen är gjord i Windows MovieMaker.

http://www.youtube.com/watch?v=U0uOcxRHuoc

Tacksam för svar

//Anders

Postad

ok... har du tips på hur vi ska lägga upp filmningen för kommande samplingar?

Hur borde jag ha klippt annorlunda?

tacksam för alla tips...

Postad

jag har tips.

1. skaffa ett stativ

2. se till att kameramannen böjer på benen om motivet är kortare så att det inte blir massa onödigt med intetsäjande luft i halva bilden över motivets t.ex huvud.

3. kameramannen släpp loss lite mer. asså typ våga lägg dig på golvet och filma lite coola vinklar typ underifrån, snett, upp o ner, uppifrån.

4. redigeringen. när man använder en sådan låt kan man försöka klippa klippen så dom kommer i takt med musiken så det händer lite och blir lite mer tempo i det hela.

5. för mer avancerad redigering. lägg på effecter för att göra det hela mycket coolare och mer lockande, försök att hela tiden pulsa det med musiken... så länge du inte mixar musiken efteråt.

6. vissa klipp kändes lite långa och blev sega efter ett tag.

7. lär från andra och kolla på deras filmer. har ett litet exempel du kan kolla upp.

http://www.youtube.com/watch?v=_aPnPRNjXm8&feature=related

kanske inte det bästa exemplet men den är välgjord och informativ på ett sånär snyggt sätt. den saknar en del av vad jag tipsat om men börja där.

Abbe

Postad

Med stativ, snyggare klippningar mer välvald musik och mer speedad action hade detta blivit grymt, nu är det bara halvbra. Jag tror detta kunde blivit bra om du tagit mer tid på dig.

Postad

håller med föregående talare, men det de missar är att det inte är en filmklubb ni har.

Tror att om man är intresserad av att hålla på med sådant, så kommer videon att funka, den visar ju det ni håller på med.

Fast som sagt, hade gått att få det mkt snyggare och flashigare.

Det jag stör mig mest på, är början, när han står och jonglerar i början, va nära på att stänga ner filmen, för det verkade bara trist.

Nej börja med lite action, eller ngt dramatiskt, för att väcka intresse.

Postad

Tack ska ni ha allihopa...

Jag har verkligen fått vatten på kranen för att börja jobba lite mer seriöst med nästa film och engagera mig ytterligare mer...

Tack som fan!!!

Postad
Med stativ, snyggare klippningar mer välvald musik och mer speedad action hade detta blivit grymt, nu är det bara halvbra. Jag tror detta kunde blivit bra om du tagit mer tid på dig.

Säger du aldrig något vettigt?

Till Angulf: Med den lilla lokal ni har, och med tanke på att ni kör grejerna för att det är kul, inte för att vara bäst i världen, så hade jag satsat mer på att försöka att fånga kärleken/gemenskapen i gruppen/klubben. Filma när ni skrattar och sånt, mer fokus på stämningen.

Ytterligare: Försök att inte ha med så långa klipp på saker som junglering, han gör ju trots allt samma sak hela tiden, så det blir bara "dödtid." Det ser inte alls "fräckt" ut när någon börjar lite sakta att svinga ett svärd. En idé är att gå närmare med kameran/eller zooma, och klipp det så att man bara ser korta klipp, en halv sekund eller så, i taget när han svingar svärdet mot kameran. Lägg in en svart bild emellan klippen.

Och försök att ha lite mer planerade klipp, så du vet vart och vem du ska filma!

Lycka till! :)

Postad
Tack ska ni ha allihopa...

Jag har verkligen fått vatten på kranen för att börja jobba lite mer seriöst med nästa film och engagera mig ytterligare mer...

Tack som fan!!!

lycka till med nästa film får man önska.

Abbe

Postad

taszh: Tack... :D

Jag tror att du har en viss poäng just med det att vi är en liten klubb... att vi ska fånga gemenskapen och så...

Nu vet jag lite mer om hur jag ska tänka till nästa film... :D

Tack ska ni ha allihopa!!!

Postad
Vad har alla jälvar emot mig? jag säger vad jag tycker!!

Du verkar skriva i varenda jävla tråd, du skriver aldrig något vettigt, skriver helt onödiga saker.

Försök att bara skriva om filmer som du kan ge KONSTRUKTIV kritik till. Med det menas kritik som hjälper filmaren att utvecklas/förbättra sin film. Skriv inte sådant som redan har skrivits, det har, faktiskt, redan skrivits.

Och SLUTA SKRIVA FÖR ATT FÅ FLERA INLÄGG. Det är vad du skriver, inte hur mycket du skriver, som räknas. "Skön film" eller "tråkig film" hjälper ingen, utan berättar bara att du inte förstår dig på filmen. Kvalitet istället för kvantitet.

Så, spring iväg och skriv vettiga inlägg. Svara inte heller på detta medelande, spara det på din dator som en mall...

Postad
Vad har alla jälvar emot mig? jag säger vad jag tycker!!

Du verkar skriva i varenda jävla tråd, du skriver aldrig något vettigt, skriver helt onödiga saker.

Försök att bara skriva om filmer som du kan ge KONSTRUKTIV kritik till. Med det menas kritik som hjälper filmaren att utvecklas/förbättra sin film. Skriv inte sådant som redan har skrivits, det har, faktiskt, redan skrivits.

Och SLUTA SKRIVA FÖR ATT FÅ FLERA INLÄGG. Det är vad du skriver, inte hur mycket du skriver, som räknas. "Skön film" eller "tråkig film" hjälper ingen, utan berättar bara att du inte förstår dig på filmen. Kvalitet istället för kvantitet.

Så, spring iväg och skriv vettiga inlägg. Svara inte heller på detta medelande, spara det på din dator som en mall...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...