Robilibob Posted August 7, 2004 Share Posted August 7, 2004 Har en kamera av märket AGFA, AGFA ISOLETTE, står det på den. Den är riktigt gammal och jag har aldrig fotat med den. Tänkte försöka mig på det, men min fråga är: Hur ska jag göra för att få bilderna rätt exponerade? Här är en bild på kameramodellen: http://www.paulfvs.dds.nl/photo.html Man ställer ju liksom in bländaren och slutartiden helt manuellt utan att veta om mängden ljus blir lagom. Någon som har någon erfarenhet av såna här kameror? Behöver man någon slags ljusmätare för att ta med den? Är med på hur man ställer in bländaren, men slutaren är värre, den funkar men jag vet inte hur man ser tiden, alltså hur länge den tar in ljus. All hjälp uppskattas. /Robin 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hagwall Posted August 10, 2004 Share Posted August 10, 2004 Gå in på fotosidan.se och ta upp det på forumet där. Där kan du säkert få hjälp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 Hej. Där brukar sitta en liten ljus mätare inbyggd, som visar vilket tal du ska gå efter. Sedan är det bara till att ställa in bländare m.m. framme vid linsen. Mvh/ Martin 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin1604319260 Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Låna en bok på bibblan.. Där finns allt som går att läsa sig till, å finns det inte så finns det ändå på fjärrlån. Äckligt bra nästan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts