Opus Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 Nu har jag tagit bort "Positive about Negatives" från servern ett tag för att istället ge plats åt Cap Love som jag och street (här på forumet) gjorde under några kaotiska månader under vår Rörligbildkurs. Precis som Positive about Negatives ska den här tävla i Novemberfestivalen så om ni är sugen på en förhandsvisning så har ni nu möjlighet att få se en 15 minuter lång film om kapsyler :). Kommenterar välkomnas. http://it-gymnasiet.info/~andreas.ohman/Cap%20Love.wmv 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilhelm Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 Snygg film. Stort plus att den är inspelad i Uppsala :) Kan du berätta lite om vad du använt för kamera och hur du trixat med filmen för att få det så proffsigt. några grejjer... Kaffekoppklippet (när han häller upp kaffe) gick alldeles för fort. konversationerna var för låga och otydliga och lite för snabba. Ha det bra och ta det lugnt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 ser alltid fram emot att se saker av dig opus, och jag blev inte besviken den här gången heller. Mkt proffsigt gjort. Är också nyfiken på vad ni har använt för kamera. Kan hålla med Wilhelm om att konversationerna var lite för otydliga och dialogen är kanske inte alltid 100% men det här var mkt bra. Fotot är snyggt och skådespelarprestationerna är faktiskt helt reko, vilket iute brukar vara fallet i den här sortens filmer. Bra jobbat! Såg att du hade smugit in ett ex av magnolia i filmen också hehe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted August 6, 2004 Author Share Posted August 6, 2004 Ja jag håller med om att ljudet suger, och det är svårt att veta själv när man själv vet replikerna om man andra hör eller inte. Om någon känner för att bli medhjälpare som ljuddesigner och ljudtekniker så är det bara hojta till, du kanske Willhelm, som är belägen i Uppsala och allt :). Kaffekoppsklippet är ju äckligt fult dessutom, hatar det, men det var en påtvingadlösning för att få klippet att funka. Tack för alla snälla kommentarer, och roligt att höra att folk ser framemot vad man gör. Vill se något du gjort Christopher... Fotot, precis som allt annat är delad förtjänst till Oskar (street) och jag, och det är vi väl som vanligt, mest nöjda med. Vi hade tur att ha ungefär samma tanke bakom bilderna i stort. Jepp och det var Magnolia som syndes där i bakgrunden, finns en hel del hyllningar i övrigt med, men kanske inget man orkar leta efter :). Tack igen, och ni som inte sett den, se den nu för klåen! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted August 7, 2004 Share Posted August 7, 2004 tack för fina kommentarer. ja somsagt. om man är en crew på två pers så blir det ofta ljudet som får stryka med. det är lite synd eftersom det är en väldigt stor del. Är det nåt man behöver lära sig mer av så är det ljud och ljudmix i huvudtaget. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted August 7, 2004 Share Posted August 7, 2004 Vi har spelat in filmen med en (sony) pd 150. en kamera som jag trivs med väldigt bra (även om jag inte har provat så mycket annat). Vi har gjort väldigt mycket färgkorrigering och efterljussättning och sånt i datorn för att försöka fånga en viss känsla o ton eller färgskala i filmen. förutom pdn så har vi inte haft så mycket mer utrustning. 3 punkts ljussättning och lite färgfilter och en trehjulsdolly för vissa åkningar. (hoppas ni har överseende med mina kanske dåliga uppbygnad och stavning i mina inlägg. har precis kommit hem från gävle cityfest med några promille alkohol i bagaget :) , cheers ) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted August 7, 2004 Share Posted August 7, 2004 Jag gillar färgsättningen och vinklarna. Jag gillar det mesta, men undantag för att man ibland inte hör ljudet så tydligt, men som du sagt och vi alla vet är det inte det lättaste med ljudet :) Schysst story, jag tror det kommer gå bra i novemberfestivalen! ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phonix Posted August 8, 2004 Share Posted August 8, 2004 Opus och street bra film såg den när ni visa den på guc och då som nu så var det synd med ljudet och om ni redigerade på skolan så kan ni skylla på det för jag vet själv hur det kan vara med ljudet där :S sen så kommer ju ljudtekniken lite senare :S men annars gillar jag den om ni nu väljer rtv som gren så hoppas jag att ni lägger upp eran projektfilm oxå :D tänk bara på att man får extremty kort tid på sig koratre än andra skolor. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twizz Posted August 12, 2004 Share Posted August 12, 2004 En trevlig liten story ni har fått till. Det enda som jag retade mej på var att snubben som han pratar med säger Hon om samlaren. Han säger ju en amatörsamlare. Han har inte sagt att det var en hon. Vet inte om jag är för petig men annars var det som sagt mycket bra gjort. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts