Zimonthemovie Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Hej! jag undrar hur man klonar i AE och kan man klona i t.ex Sony Vegas Pro 8??? tack i förväg MVH: Simon 0 Quote
Rallepunktcom Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Jo i After effects är det väldigt enkelt.. Ta bara dina två kipp och sätt ihopa dem med hjälp av mask. Fada kanterna på dem så det blir en mjukare klipp i bilden. Jag tror du kan göra det i SVP Har alldrig testat men jag skulle tro att klippet i mitten av bilden blir synligt. Gör det i AF istället så du kan kontrollera effékten bättre. 0 Quote
AWedlund Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Tjena Simon! Jag använde mig av Vegas för några år sedan, och ja. Du kan klona. Nu är jag helt borta, och minns inte riktigt hur du ska gå till väga. Men prova att placera de två olika klippen över varandra och maska sedan den personen som ska bli "framhävd". Öka/minska ljusstyrken om det behövs på det ena klippet ifall det är ett annat ljus där du befinner dig under inspelningen på andra klippet. 0 Quote
vesslan Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 I såna här situationer brukar jag hänvisa till Youtube :D Där finns allt. Sök bara på t.ex. make a clone in Sony Vegas 0 Quote
JRvideo Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Du kan kolla min youtube sida, jag gjorde ett litet test för att prova i AE. Den här tutorialen använde jag. Mycket användbar. Lycka till. 0 Quote
Happe Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 Syftar du på clone-verktyget som vi känner igen från photoshop? Om det är det du menar finns även det i AE. Dubbelklicka på det lager du vill använda och välj clone-verktyget ur listen. 0 Quote
Martin Öberg Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 Att klona i AE är en av de enklaste sakerna du kan göra. Vi säger att du står på vänster sida om bilden, du filmar det. Sen så ställer du dig på höger sida utav bilden, du filmar det. Kom ihåg att ha kameran på ett stativ eller något så att det bilden blir blixtstilla. I AE sedan så tar du båda klippen och lägger dom jämsides med varandra alltså: _____ _____ Sen så gör du en mask på det översta klippet och markerar den ena halvan så att klippet bakom visar sig, du får illusionen att det är två utav dig. 0 Quote
Recommended Posts