Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad är det för tok när jag bränt ut en DVD (Encore CS3) och den bara går att spela på vissa DVD-spelare. På de spelare som INTE tar skivan visas iofs bilden - men den hackar fram om ni förstår vad jag menar. Ljudet likaså.

Tacksam om någon har några matnyttiga tips.

Postad
Vad är det för tok när jag bränt ut en DVD (Encore CS3) och den bara går att spela på vissa DVD-spelare. På de spelare som INTE tar skivan visas iofs bilden - men den hackar fram om ni förstår vad jag menar. Ljudet likaså.

Tacksam om någon har några matnyttiga tips.

- Sänk bit rate på video

- Koda ljud till Dolby Digital

- Använd bara DVD-R

Postad

Fast när jag tänker efter är det inte korrekt uttryckt. Jag menar naturligtvis hälften av max fart. Om det är 16 ggr farten-skivor, så bränn med bara 8 ggr fart.

Halva farten skulle ju annars vara o,5 ggr fart.

Postad
Halva farten skulle ju annars vara o,5 ggr fart.

Hmm, det gäller ju endast under förutsättning att hel fart är 1.

Att köra bil i 70/Kmh och bli tillsagd att köra med halva farten blir inte 0.5/Kmh utan det blir ju 35/Kmh. :)

Postad

Ibland är det dock bara att inse att alla spelare inte klarar att läsa det din brännare spottar ut. Numera är dock kompatibiliteten stor bland spelare men ska du visa en film för mamma som kanske har en 5 år gammal spelare så kanske det inte funkar hur du än gör. Med en brännare går det ALDRIG att göra alla spelare glada och nöjda.

Jag har 2 brännare i min burk. En LG som funkar på nästan allt som är lite nyare och en Samsung som jag vet fungerar hemma hos mor. Man får anpassa sig efter syftet.

Postad

Testa även annat skivmärke. Vissa skivsorter funkar bättre i vissa spelare. Vissa skivtyper funkar bättre med vissa brännare. Gäller att hitta den kombination av brännare - skivtyp - spelare som funkar bra.

En viss skivtyp kan funka olika bra vid olika brännhastighet också, men det generella tipset om halva maxfarten stämmer ganska bra. En del måste man sänka farten på ännu mer och andra funkar bättre vid högre brännhastigheter. Själv har jag kört mycket med 16X verbatim och bränner dem vid 8X hastighet.

Postad
Hmm, det gäller ju endast under förutsättning att hel fart är 1.

Att köra bil i 70/Kmh och bli tillsagd att köra med halva farten blir inte 0.5/Kmh utan det blir ju 35/Kmh. :)

Men det var ju det jag sa. En hel är alltid ett. Annars är det ju som att svara på frågan, vad är 50%, med "det beror på hur mycket 100% är". Det är häften. Tänk apelsiner så blir det rätt. En hel apelsin är alltid ett. (fast en del säger en)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...