Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

jag och en vän har bestämt oss för att satsa stort (i förhållande till vårat tidigare filmengagemang) och har därför ansökt om stipendium och annat skoj.

Vi räknar med att få en del pengar och kommer antagligen få det också, men på grund av våran låga ålder och oerfarenhet så kan vi inte räkna med mer än 20 000 kr.

Vi ska köpa en super 8 kamera och även film till denna, ljusmätare samt färgtemperatursmätare. Sist men absolut inte minst så ska vi införskaffa en uppsättning lampor, antagligen ett kit med redheads. Frågan är helt enkelt ifall det är bäst att köpa ett kit redheads eller hyra ett? Vi ska filma i tre veckor i portugal (resan är redan betald så den ingår självklart inte i filmbudgeten), finns det någon statlig/privat instans som lånar ut ljuskit under en sådan resa? Eller är det bästa att köpa ett kit?

Tack på förhand!

/Hampus

Postad
För 500kr? var hittar ni den så billigt, har hittat billigaste beg, för 2500:- plus moms.

Kontakter vet du, kontakter.

Nejmen, har hittat en välfungerande begagnad som säljs för 500 kr.

Postad

tror de har samma typ av ström i portugal, tror alla i hela europa har det, bara att kontakterna skiljer sig åt. Så det du behöver då är en liten konverterare, men en sån kostar nog inte många tior.

Postad
Haha nej du det tror jag inte. Ifall han gör så lovar jag att hooka upp dig!

Vill bara skriva av mig lite, har precis köpt en jag med, får se om jag får den på posten eller om jag blev blåst, och om den funkar. Men tror inte det är någon fara.

470:- fick jag betala. 30kr billigare, mohahaha.

Postad

Fy! Jag lovar att det var den som vi tänkte köpa! Hur som helst,

Det vi ska filma i portugal är våra små konstidéer helt enkelt. Vi har kommit igång mycket här hemma med det som ej har med film att göra. Hela konstprojektet rör sig kring Camus livsetikett om hur absurd människan är. Anledningen att vi ska filma i Portugal är att vi har en lägenhet där nere och det är en sjukt vacker stad. Lite "gräset är grönare på andra sidan" tänk.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...