Gå till innehåll

Oscar - Vann ratt filmer?


High1ander

Recommended Posts

En tripp till huvudstaden fick det bli då. Nu har jag äntligen fått se There Will be Blood.

 

Jag skulle nog hellre velat se den som vinnare av bästa film framför NCFOM. Tyckte filmen var extremt bra och Daniel Day Lewis gjorde nog den bästa rollprestationen jag sett, NÅGONSIN!

 

Det enda negativa var väl att den kändes lite lång emellanåt när man satt där i biografen, men i efterhand kändes den perfekt. Musiken kändes lite fel ibland, men vägdes upp utav att den kändes genial ibland också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Caseys brorsa ar iaf valdigt bra regissor, Gone Baby Gone borde fatt mer cred.

 

Där håller jag med dig, Gone Baby Gone var en överraskning från Ben Affleck.

Dock är Caseys yrke att skådespela, inte regissera, och där är han överlägsen sin bror. End of story. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyckte No Country For Old Men var ruskigt bra. Skulle förtjäna en statyett om det inte THERE WILL BE BLOOD var nominerad samma år... Med andra ord - jag förstår inte att NCFOM vann för bästa film och regi före TWBB!

 

TWBB är ju helt otrolig. Jag tappade nästan andan ibland, var som hypnotiserad.

 

Paul Thomas Anderson är ett geni, ett unikum. Min husgud. Allt han gör blir till guld. Han hittar olja var än han borrar. Jag är hänförd. Boogie Nights, Magnolia - två till riktiga pärlor.

 

Emotionell action skulle jag vilja beteckna hans filmer. De går rätt in.

 

Tack Paul Thomas, för att du gör de filmer du gör.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyckte No Country For Old Men var ruskigt bra. Skulle förtjäna en statyett om det inte THERE WILL BE BLOOD var nominerad samma år... Med andra ord - jag förstår inte att NCFOM vann för bästa film och regi före TWBB!

 

TWBB är ju helt otrolig. Jag tappade nästan andan ibland, var som hypnotiserad.

 

Paul Thomas Anderson är ett geni, ett unikum. Min husgud. Allt han gör blir till guld. Han hittar olja var än han borrar. Jag är hänförd. Boogie Nights, Magnolia - två till riktiga pärlor.

 

Emotionell action skulle jag vilja beteckna hans filmer. De går rätt in.

 

Tack Paul Thomas, för att du gör de filmer du gör.

 

Håller med, There Will Be Blood är utan tvekan en av de bästa filmerna jag någonsin sett (jag känner att jag redan skrivit det några gånger redan), den var bra mycket bättre än NCFOM.

 

Skulle Coen ha vunnit för någon film så skulle de ha varit för O Brother WAT (men det året vann Gladiator, suck).

 

Angående de andra "två pärlorna" som du nämner har jag inte sett Magnolia faktiskt, dock så gillade jag inte Boogie Nights alls.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Kom precis hem efter att ha sett NCFOM och är fortfarande helt tagen. Sjuuuuuukt vilken bra film. De förtjänar verkligen sina oscar. Är så imponerad hur man kan hålla en sån lång film i det tempot fängslande och spännande rakt igenom, och på råga av allt inte använda musik. Så skickligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

NCFOM är en väldigt bra film, men som sagt TWBB (älskar dessa tuffa förkortningar) är i en klass för sig. Musiken, skådespeleriet, argh den är så jäkla välgjord. Sen blev jag förvånad att Cate Blanchett inte fick någon staty för sin Dylan-tolkning, hon var fan den enda som liknade Dylan i I'm not there.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...