Jump to content

Last samurai

Joel

Recommended Posts

För en gångs skull så ska jag komma med nått positivt omdömme

Vad jag gillade i Last samurai: Handling, skådespelare, budskapet det är den bästa samurai film PÅ ÅR OCH DAG håller nån med mig eller?

vad tycker ni är bra/dålig men jag själv ger nog en stark 10 av 10.

Ja stark 10 av 10 skulle jag nog inte ge den, men jag tyckte också om den.

Gillade starkt det faktum att amerikaner är "bad guys" i en amerikansk film, och inte japanerna i sig eller någon annan (typ ryss/latino etc). Iofs så handlar den ju i stora drag om hur det var i Japan då och inte ens amerikanarna kan väl glida för långt ifrån sanningen....eller? ;)

Tog ett litet tag att få in Tom Cruise i miljön tycker jag också, men det funkade till slut. Problemet med stora skådisar som sagt.

Japanskan är ett gott tecken. Ingen bruten engelska på stackars japanska bönder här inte. Storyn är inte ny, men som man säger: Varför sluta med något som funkar?

ja nu har jag inte sett Last Samurai/den sista samurajen, men jag tror inte att det skulle vara den bästa filmen eller -den bäästa samuraai filmen.

Men du Joel verkar ju vara en så belevad och stor kunnar av samuraj-filmer, så please berätta för mig vilka samuraj filmer du nu sett, eftersom denna uppbarligen är bäst -"På År oCH DaGAr!".

jag är nyfiken.

• 1 month later...
  • 1 month later...

Hade höga förhoppningar på den här filmen, kanske därför jag blev lite besviken..

Den ä otroligt vacker, men handligen känns igen och är lite förutsägbar.. Dessutom kan jag inte låta bli att må lite illa över hur glamoriskt självmord framställs, med tanke på hur mycket sådant som händer nu för tiden.. Ja, jag vet att det var deras kultur och att det är svår att ge annan syn på sådana saker utan att bli anklagande och pedagogisk, men att göra det till en "vacker" tårscen! det är absurt tycker jag