jimboyummin Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 Visste inte riktigt vad jag skulle skriva som trådtitel.... Jag skulle vilja veta hur man enklast och smidigast flyttar ett klipp från PP CS3 till AE CS3. Är det rätt som jag gör nu, att bara kopiera klippet i tidslinjen och klistra in det i en ny composition i AE? Och slutligen, hur exporterar jag tillbaka klippet från AE till PP? Ska man exportera det från AE som ett PP-projekt eller finns det nåt annat sätt? 0 Citera
Anders_H Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 På adobes hemsida finns lite videoworkshops som ger tips om integrering mellan applikationerna i CS3. /Anders 0 Citera
jimboyummin Postad 12 februari 2008 Författare Postad 12 februari 2008 Okey tack, får kika där då. Nån annan får gärna skriva hur just han/hon exportar fram och tillbaka mellan programmen. Intressant om det finns olika lösningar. 0 Citera
Kapten Buse Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 http://www.adobe.com/designcenter/productionstudio/articles/prs1it_dynlnk.html 0 Citera
Max_H Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 Liten del av timeline/enstaka klipp: PPro Copy > AE Paste. Compa i AE > Dynamic Link till PPro (kräver Production Studio eller Production Premium CS3). Medelstort projekt/hel scen: Importera hela PPro projektet till AE > Compa i AE > Rendera till valfri/lämplig codec. Stor film utan behov av separata scener: PPro File Export Movie > Import to AE > Saxa upp det > Compa i AE. Klart. /Max 0 Citera
jimboyummin Postad 13 februari 2008 Författare Postad 13 februari 2008 Fan vad smidigt det verkar med Dynamic Link, jag hade ju en bild av att de båda programmen alltid hade den funktionen men icke... Tyvärr hade jag ju såklart inte Dynamic Link. Nåja... oavsett hur man arbetar så undkommer man ju ändå inte rendering i slutändan. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Jag tycker dynamic link fungerar rätt dåligt och har slutat använda det för större projekt, har dock bara provat att importera AE-comps till Premiere och där det blir ruskigt segt att arbeta och klippa. Min dator börjar visserligen lite skruttig, men jag får alla fall känslan av att Premiere hanterar renderingen betydligt sämre än AE. Så, i nuläget compar jag i AE renderar ut i QT animering > in i premiere och klipper ihop > ut via Media Encoder eller animering igen för rendering i externt program. Rätt jobbigt om man ska ändra nåt litet i AE-compen när man redan har klippt och ljudlagt i Premiere och så ska klippet ersättas med en ny rendering... Nån som har några tips hur man kan jobba effektivare? 0 Citera
Max_H Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Rätt jobbigt om man ska ändra nåt litet i AE-compen när man redan har klippt och ljudlagt i Premiere och så ska klippet ersättas med en ny rendering... Nån som har några tips hur man kan jobba effektivare? Alt-drag-replace funkar i PPro också. Då kan alla inställningar vara kvar i PPro om du ersätter klippet med en ny rendering. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.