Johan_Ask Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 Manus! MVH: Johan AskGuilt, it's a one word drama - manus av Johan Ask.rtf 0 Citera
tomgrejs Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 känns som att du kan utveckla idén lite. skruva den ännumer. gör något oväntat. gör alla dramor större. en schysst idé med ett ords repliker, men då tycker jag personligen att det skulla vara roligare med snabbare rappare dialog, smart utänkt som bli bra på det viset. nu är det bara ett konstaterande. det blir aldrig roligare. 0 Citera
thesnowboarders Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 Manus! MVH: Johan Ask Hur gick det med din förra film Johan? Jag syftar på filmen där du skulle få filma med en red cam och få ngn miljon i bidrag och gud vet vad. Btw, ditt manus, jag finner inte ord för det. /Oscar 0 Citera
Mega99 Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 Ja, detta var ju lite annorlunda än ditt förra manus ^^ Skoj att se att du lärt dig skriva ordentligt nu. Manuset var faktiskt väldigt bra, håller dock med Tomgrejs om att du kan göra det ännu bättre. När jag läste manuset så föreställde jag mig allting i 40-tals svartvitt stil, typ som Casablanca eller reklamen för det där nikotinfria snuset som jag inte kommer på namnet på för tillfället. 0 Citera
Fredrik Postad 4 februari 2008 Postad 4 februari 2008 Kul idé! Koncentrerad och kärnfull. Inget anmärkningsvärt, men kan nog bli en fin liten 3-minutare... .. om du löser slutet! Om han skjuter sig själv så tar det helt och hållet udden ur historien, det leder inte fram till något som vi kan lära oss nånting av. Ännu värre om vi inte får veta vem som blir skjuten, då leder det fram till ett ingenting. Fundera istället på om du inte ska hitta en "lösning" på situationen. Till exempel: låt det bli tyst efter att han skrikit "quiet!". Låt honom sedan tveka vem han ska skjuta, som i ditt förslag. Men istället för att skottet går av, kanske han ger upp, säger "damn!", och går därifrån...? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.