Jump to content

Recommended Posts

Posted
Jag brukar oftast avstå från att ge negativ kritik, men ärligt talat är denna helt kass... Varför visar nu den överhuvudtaget?

Jag gillar att få kritik men kanske lite mer konstruktivkritik vad man kan förbättra.. vi gör mest detta för att exprimentera och få en bredd på vad man kan åstadkomma i sitt filmskapande.

va vad det som va dåligt?

Posted

Såg ju schysst ut det där. Försök att tighta en del klipp, nu är rätt många klipp några frames för sena vilket medför att flytet aldrig blir helt klockrent men annars såg det ju fint ut!

(aha det var inte helt färdigklippt, såg nu att ni skrivit det)

Posted

"Helt kass" är väl ändå att ta i. Visserligen spelar det egentligen ingen roll hur just det här klippet ser ut eftersom det aldrig kommer förekomma i trailern. Vi hade tid över och klippte ihop en massa saker som vi hade filmat (utan tanke på att det hela skulle hänga ihop) och la på några provisoriska ljudeffekter för att se hur det blev.

Det märks ju också att du inte är van vid att ge negativ "kritik", du vet ju uppenbarligen inte hur man bär sig åt. Och så kan du slipa lite på svenskan. Ger lite mer trovärdighet.

Och Youtube gör ju knappast varken ljud eller bild rättvisa.

• 2 weeks later...
Posted
men nae, jag tyckte att detta var redigt bra. Kanske jobba lite med klippningen, men jag vill verkligen se mer :) . Koreografin känns ganska trovärdig.

Nu känns det lite som om jag sitter och försvarar klippet men nåja, får väl förklara lite mer ingående vad det hela handlar om.

Det kanske var onödigt att över huvud taget posta klippet eftersom vid klippningen av materialet hade vi haft två inspelningsdagar av sammanlagt sex.

Slutprodukten ska ju bli en trailer till en film som inte existerar. Därför spelar vi in korta snuttar av tänkta längre scener efter ett manus som vi skrivit. Så ju mer vi filmar desto fler pusselbitar faller på plats. Klippet i youtube-länken kommer aldrig att vara med i trailern på det sättet, tydligast ser man ju det på, som redan påpekat, det ojämna tempot i klippningen.

Sen så tycker jag att det ska tilläggas att vi är fyra stycken som sköter ALLT vad gäller den här inspelningen. Och det är utanför vårt vanliga skolschema (trean på gymnasiet). Vi har begränsad tillgång till utrustning eftersom andra ska sakerna ibland också... Och dessutom kan vi mer än våra lärare och det mesta vi lärt oss har vi lärt oss efter experiment (precis som det här är; action+amatörer+ingen budget eller tid = pannkaka i de flesta fallen) och det vi lärt oss i Final Cut är genom "trial and error" och stöter vi på problem har google varit till större hjälp än lärare...

Men jag ska inte gnälla mer... Vi återkommer väl någon gång i april med färdig produktion och då kan ni kötta på bäst ni vill.

Fast jag kan inte sluta irriteras på kommentarer som "helt kass" som efter bemötande från vår sida inte ens backas upp med någon hållbar kritik...