Zionzilla Postad 21 januari 2008 Postad 21 januari 2008 Hej! Jag håller på med en kort reklam/informations film om företaget som jag jobbar i. Nu är det så att vi behöver vissa bilder som vi inte riktigt har råd med att filma själva, t.ex gatubilder från Tokyo, ett jetplan som lyfter, osv. Finns det något företag som säljer alla möjliga filmsnuttar? Eller finns det kanske även något slags "arkiv" med klipp som man får använda gratis? Jätte tacksam för alla möjliga svar! Hälsningar /Anastasia 0 Citera
gorse Postad 21 januari 2008 Postad 21 januari 2008 Hm, det är ju en bra ide. Jag har nog lite gatuscener från Washington nånstans som kanske kan doneras. Fast det är filmat med min semesterkamera... Det vore en idé att skapa ett sånt arkiv om det inte redan finns. Edit: Jag kommer nu ihåg att någon postade just en länk till en sida där man kan köpa generella klipp, men jag hittar den inte nu. 0 Citera
music Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 Kollade runt lite och hittade istockphoto.com och dom har massvis med klipp som i och för sig kostar nån hundring styck men alla går att se innan man köper, dock med ett vattenmärke så förhanstitten skall bli oanvändbar. Om det är för ett företag så borde några hundringar inte vara nåt hinder. Music. 0 Citera
meinhof Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 http://www.artbeats.com/ har ganska mycket snyggt stockphoto. 0 Citera
StenR Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 fotosearch.se har jag handlat från, enkelt, inte så dyrt, har även 3d-klipp. går att ladda ner demoklipp. 0 Citera
frostic Postad 27 januari 2008 Postad 27 januari 2008 http://www.artbeats.com/ har ganska mycket snyggt stockphoto. "Asian Cities: Price: $799". Say WHAT? Var det värsta rånet jag har sett. 799 USD för ett 10 sekunders klipp? Då är det billigare att åka till asien och filma själv. 0 Citera
Zionzilla Postad 28 januari 2008 Författare Postad 28 januari 2008 Tack för tipsen! Artbeats.com har otroligt läckra bilder men oj så dyra! 0 Citera
jernby film Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Filmklipp från Tokyo ska väl inte behöva kosta. Filmande japaner finns miljontals av. Just att få fram ett speciellt klipp kan vara dyrt. Det man bara måste ha kan vara mycket dyrt. Exempel: SVT 30 sec som jag fick klippa in i dokumentär. Kostade 5000 kr. Sök på nätet, att sedan klippa in i din film, foto och arkivfilm beror ju mycket på om det ska visas kommersiellt eller inte. /nils 0 Citera
meinhof Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 "Asian Cities: Price: $799". Say WHAT? Var det värsta rånet jag har sett. 799 USD för ett 10 sekunders klipp? Då är det billigare att åka till asien och filma själv. Är det verkligen så? Jag får det till att Asian cities kostar $599 för 30 klipp. Total Length:560:05 Average Length:18:17 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.