Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Inte alls. Du avtalar om rätten att få tröttna på projektet. I gengäld kräver du inte ensamrätt på manuset.

Ursäkta att jag inte riktigt hänger med. Men "tröttna på projektet" ? Är det som en oskriven lag som alla är medvetna om eller måste man komma överens om det innan?

Postad

Jag skojade lite. Jag menade att du skall säga att författaren inte skall höga förväntningar om du misstänker att du inte får ihop filmen, eller att den blir för dålig.

Edit: I en annan tråd nämnde jag runerberg. Här hittade jag ett färdigt manus för teater där upphovsrätten har gått ut. Varsegod. http://runeberg.org/dodsdans/

..och här hittade jag en till. En film. http://runeberg.org/hjbfilm/ Av Hjalmar Bergman.

• 3 veckor senare...
Postad
Förutom skolan så jobbar jag helger och lov, tränar 3 gånger i veckan. Det är väl de tre sakerna som tar mest tid, och arbetet behöver jag för att få pengar till bla fillm och träna vill jag för jag vill inte bli slö och ohälsosam pga mitt största intresse. Så kan bli svårt att dra ner.

Tänk medan du tränar då. Du kan ju t.ex gå ut och jogga i skogen eller nått, då får jag alltid massor av idéer ;)

• 2 veckor senare...
Postad

Skolan nämdes, har man svenska nu för tiden?

Borde väl kunna gå att få in lite manusförfattande där,

knipa ett MVG & dessutom... få feedback från läraren.

Tre flugor i en smäll!?

Du kan ju dessutom tala om för alla i klassen att du

stretar med en film som skall visas i vid skolavslutningen.

Vips så har du dessutom fått en deadline. ;-)

MVH / Jonsson

Lycka till ditt lata barn!

Postad
Skolan nämdes, har man svenska nu för tiden?

Borde väl kunna gå att få in lite manusförfattande där,

knipa ett MVG & dessutom... få feedback från läraren.

Tre flugor i en smäll!?

Du kan ju dessutom tala om för alla i klassen att du

stretar med en film som skall visas i vid skolavslutningen.

Vips så har du dessutom fått en deadline. ;-)

MVH / Jonsson

Lycka till ditt lata barn!

Haha det var ju en ganska så bra idé. Finns bara ett problem, att min lärare antagligen inte kommer gå med på det, hon brukar inte vara fullt så flexibel... Lata barn, det var det värsta ;D

Postad

Jag tror det handlar om känsla!!!

Har du varit med om något otroligt, hemskt, känslofullt, orättvist, jätteroligt..helt otroligt helt enkélt!!, har du något du vill berätta!! Om inte...

...tror jag också på att tänka i teman, tänk kärlek, intrig, sex, vampyrer..ja vad som helst, och tänk vitt, brett, nytt...

Sen tror jag att man måste vara lite av en drömmare, intrigmakare, ..analyserande varelser om man ska komma någon vart med sitt skrivande.. det som inte hänt i verkligheten måste hända i fantasin, jag hoppas du förstår vad jag menar!

Om inte fantasin kommer som på beställning får du sätta dig och börja skriva ändå, kanske händer det som gör hela historien fantastisk.

Har man ingen jätteunik historia, så finns musik, bild, färg och effekter som ett komplimerande kanon, som gör filmandet till ett så spännande berättarforum, och kan man tänka i dessa banor så borde det inte vara något problem enligt min mening, möjligtvis det ekonomiska, men det har ni ju fixat!

Ha de

Lycka till!!

Från en amatör!!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...