Gå till innehåll

Byn Cllicken - Combäcken [musikvideo]


Gate13

Recommended Posts

Håller på som några vet här med kortfilm och novellfilm, men hjältpe några vänner att göra en musikvideo. Inspelad under en kväll. Sidoprojekt, kul att testa något kul, inget jag satsar på. Men ville dela med mig den.

 

OBS kvalitén är inte den bästa, då jag formaterat om datorn och har inte de bästa codecsen än.

 

http://uk.youtube.com/watch?v=rR5dCLnqQ44

Byn Clicken.JPG

Jink.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller på som några vet här med kortfilm och novellfilm, men hjältpe några vänner att göra en musikvideo. Inspelad under en kväll. Sidoprojekt, kul att testa något kul, inget jag satsar på. Men ville dela med mig den.

 

OBS kvalitén är inte den bästa, då jag formaterat om datorn och har inte de bästa codecsen än.

 

http://uk.youtube.com/watch?v=rR5dCLnqQ44

Jag tyckte redigeringen du hade gjort var grymt snygg och du mixtrade lagom med effekterna. Det ända som jag upplevde lite dåligt var att du inte hade syncat det rätt, fast det kan ju bero på Youtube också...

/Oscar

Länk till kommentar
Share on other sites

Förstår vad du menar och håller med. Tack iallafall att du tyckte den var snygg.

Grejen var den bara att vi inte hade något material till en bra refräng. Så den fick duga. För att vara ett sido projekt som gjordes i stort sätt under en dag så är resultatet endå bra.

 

Tack för kommentar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med dom andra när de gäller att de är som en vanlig svensk rap-video. Det som jag tyckte var mindre bra var att de kanske var lite väl mycket svarta rutor-klipp. Det hade nog varit bättre att ha samma scen fast i flera vinklar istället. För det blir jobbigt när de blinkar med svartruta för ofta i en video tycker jag.

Sen att ha en lensflare som är statiskt medans bakgrunden är rörlig känns onödigt eftersom det syns väldigt tydligt (ca 02.50 i videon)

 

Annars var den helt ok video.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...