3d-intresse Postad 5 januari 2008 Postad 5 januari 2008 Hej! Är det det någon som vet hur man gör svävande bilar?Bilar som först står på marken som vanlig men sedan börjar lyfta. Som t.ex i Back to the future och i slutet av Kopps. En sak jag också undrar över är hur dom fick hulen att "ligga" i hjulhuset på Pizza-polisbilen i Kopps.Det skulle vara så coolt att veta det,för att jag ska veta hur jag ska göra i ett kommande filmprojekt. 0 Citera
Mega99 Postad 5 januari 2008 Postad 5 januari 2008 Hej! Är det det någon som vet hur man gör svävande bilar?Bilar som först står på marken som vanlig men sedan börjar lyfta. Som t.ex i Back to the future och i slutet av Kopps. En sak jag också undrar över är hur dom fick hulen att "ligga" i hjulhuset på Pizza-polisbilen i Kopps.Det skulle vara så coolt att veta det,för att jag ska veta hur jag ska göra i ett kommande filmprojekt. G O O G L E "Svävande bil Kopps" 0 Citera
thesnowboarders Postad 6 januari 2008 Postad 6 januari 2008 Bilen vet jag inte men när det gäller föremål tex glas löser väl green screen och fiske tråd det mesta? 0 Citera
The-o Postad 7 januari 2008 Postad 7 januari 2008 Bilen kan man ju antingen ställa framför en greenscreen, eller så får man animera den, samt hjulen. 0 Citera
jernby film Postad 7 januari 2008 Postad 7 januari 2008 Hej! Är det det någon som vet hur man gör svävande bilar?Bilar som först står på marken som vanlig men sedan börjar lyfta. Som t.ex i Back to the future och i slutet av Kopps. En sak jag också undrar över är hur dom fick hulen att "ligga" i hjulhuset på Pizza-polisbilen i Kopps.Det skulle vara så coolt att veta det,för att jag ska veta hur jag ska göra i ett kommande filmprojekt. 3D intresse? frågan är ju vad du vill, 3D är ju avancerat där du gör egen film typ schrek. Eller gör 3D-klipp för att lägga in i film. Flygande bil kan man göra i aftereffects och photoshop eller liknande program. Frilägg bilen från ett fotografi (ta bort bakgrunden ) Behöver ju inte vara någon blue eller green bakgrund. After effects är perfekt sen. Film blandat med foto, flera lager. /nils ps. om du är nybörjare? måste du skilja på 3D och andra program. 3D är avancerat, efterfrågad kunskap. dataspel bl.a 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.