Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har använt Encore från version 1 fram t o m version 2 och det fungerat bra. Nu går det inte längre att uppgradera utan att man blir tvungen att kombinera med t ex Premiere Pro.

Jag behöver en ersättare som klarar SD/HD, flera språk både vad gäller ljud och undertexter, kan spara ISO format och helst också en backup-funktion för ett helt projekt.

Har tittat på Scenarist som säkert passar men det är ju ohyggligt dyrt och långt över vad det kostar att uppgradera till Premiere CS3 och Encore CS3.

Har någon förslag på något annat som klarar ovanstående.

Postad
Nu går det inte längre att uppgradera utan att man blir tvungen att kombinera med t ex Premiere Pro.

Pehrbau, man behöver inte kombinera Premiere Pro CS3 och Encore CS3. Encore är helt fristående och kan användas utan att Premiere Pro CS3 öht är installerat på datorn. Encore DVD 1.x-2.0 är berättigat till uppgradering till CS3 för ca 2.700 kr exl moms från valfri handlare.

Då får du iofs Premiere Pro CS3, Encore DVD CS3, OnLocation CS3 samt Ultra CS3 men behöver inte installera något annat än Encore DVD CS3 för att få full funktionalitet. Då slipper du byta program och lära ev nya saker. :)

Postad
Jag har använt Encore från version 1 fram t o m version 2 och det fungerat bra. Nu går det inte längre att uppgradera utan att man blir tvungen att kombinera med t ex Premiere Pro.

Jag behöver en ersättare som klarar SD/HD, flera språk både vad gäller ljud och undertexter, kan spara ISO format och helst också en backup-funktion för ett helt projekt.

Har tittat på Scenarist som säkert passar men det är ju ohyggligt dyrt och långt över vad det kostar att uppgradera till Premiere CS3 och Encore CS3.

Har någon förslag på något annat som klarar ovanstående.

Sony Vegas 8 med DVD Architect då? I alla fall ett bra videoredigeringsprogram som jag fastnat för i höst. Ska börja med DVD Architect snart som jag ser som en logisk ersättare till Encore. Vet inte om alla dina krav uppfylls, men en sak är säkert, Vegas går bra och stabilt och man klarar sig med en förhållandevis enkel maskin.

Jag har redigerat både dv och hdv på en bärbar C2D 2 Ghz 2 GB ram och Vista.

Postad

plf66,

Jag skall titta på DVD Architect som jag sett flera använder.

Vad gäller redigering så använder jag i första hand Canopus (GrassValley) Edius Pro nästan dagligen men har också Premiere Pro 1,5 som jag använder väldigt sällan.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...