Stefan_holst Postad 30 december 2007 Postad 30 december 2007 Jag tittade in på Blenders hemsida för att se om det blivit några framsteg i detta öppna källkodsprogram. Blev mycket imponerad man kan göra nästan allt med detta program. Det finns tillockmed en compositing del som ytligt påminner om Autodesks Toxic och Combustion. Det är nog dock inte en ersättare helt och hållet till dessa program inkl. After Effects utan mer för att komponera samman foto och 3d. Själva interfacet är ju lite anorlunda men det är ju helt intressant för någon i indie filmbranschen med intentioner att använda CGI. 0 Citera
Nicke_92 Postad 31 december 2007 Postad 31 december 2007 Jag tittade in på Blenders hemsida för att se om det blivit några framsteg i detta öppna källkodsprogram. Blev mycket imponerad man kan göra nästan allt med detta program. Det finns tillockmed en compositing del som ytligt påminner om Autodesks Toxic och Combustion. Det är nog dock inte en ersättare helt och hållet till dessa program inkl. After Effects utan mer för att komponera samman foto och 3d. Själva interfacet är ju lite anorlunda men det är ju helt intressant för någon i indie filmbranschen med intentioner att använda CGI. Ja, blender kan allt ;) http://i195.photobucket.com/albums/z189/ruis3rra/logo_blender.jpg 0 Citera
Film smurfen Postad 31 december 2007 Postad 31 december 2007 Ahh, sommaren 2006 var jag rena Blender beundraren. Jag satt inne HELA sommarn och grejjade med Blender. (Startade då ett forum som krascha direkt xD). Snacka om minnen. :) Undra om man ska ta och göra om det... Men iallafall Blender är fruktansvärt bra för att vara ett open source program. :D 0 Citera
Jawo Postad 1 januari 2008 Postad 1 januari 2008 Men iallafall Blender är fruktansvärt bra för att vara ett open source program. :D Blender hade varit bra även om det inte hade varit gratis. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.