Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag försöker avsluta arbetet med en kortfilm men har några digitala effekter som jag skulle behöva hjälp med. Sammanfattningsvis handlar det om tre typer.

1. Eldsflammor och skotthål i kropp och väggar. Dessa ska väl inte vara så svårt att fixa eftersom det finns mycket tutorials och tips.

2. Eld! I en sekvens med ett höghus ska det brinna i en av lägenheterna, dvs i ett av fönstrena. Även i ett snabbt klipp ska det brinna upp framför kamerna av en molotovcoctail. Realistisk eld verkar vara svårt :) Finns det några gratisklipp på eld ute på nätet? Eller hur tycker ni jag ska fixa bra eld?

3. Ett skyltfönster ska krossas digitalt. Rutan ska helst falla ihop helt. Detta är ett snabbt klipp på kanske max 1 sekund. Tips? Vill även att några bilrutor ska träffas av kulor och spricka sönder.

Vad tror ni? Har ni några tips eller har lust att kanske hjälpa till?

Postad

Det du får använda till 3an är nog shatter. Där måste du antagligen filma först ett fönster utan ruta som du sedan lägger till i AF. Det andra är att du filmar med en ruta där men då måste du ett extra klipp bakom rutan så du får något som finns kvar efter rutan fallit ner.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...