Uji Postad 16 december 2007 Postad 16 december 2007 NU är det så att jag vill byta upp mig mot min nuvarande videokamera med värdet på ca 5000kr. Jag har runt 14000kr att röra mig med. Känner ni till några kameror som kan vara bra? Det jag har hittat själv är denna kamera: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000HWmhdb9-?ProductID=LEjD4QFHsGwAAAESA7sjTkFW&CatalogCategoryID=OTLD4QFH1g4AAAEOsilZtSym&Selected=Specifications#t_category_tabcontent Vad tror ni om den? Eller vet ni några andra bra alternativ? Och en sak till, om man har en HD kamera måste man ha HDMI för att få bästa kvaliten eller räcker det med firewire? Här är lite bilder på mitt nuvarande projekt också:) 0 Citera
Team_fagott Postad 16 december 2007 Postad 16 december 2007 14k kan du komma rätt långt med. skaffa en med dv-band. 0 Citera
Uji Postad 16 december 2007 Författare Postad 16 december 2007 14k kan du komma rätt långt med. skaffa en med dv-band. Kan den hära vara något, den är på DV band. Blir det bättre bild om jag har HD-kamera som jag länkade till i första inägget eller en med DV som jag länkar till nu? För att jag kommer ju att bränna ut på DVD med 720*576, så det bli sämre bildmässigt om man har HD än att man har DV eller? http://www.dustinhome.se/ProductDetails.aspx?ProdID=5010098981 0 Citera
Team_fagott Postad 16 december 2007 Postad 16 december 2007 ju bättre format du har från början dessto bättre blir det när du komprimerar ner det (skit in, skit ut) Angående kameran finns säkert andra här som kan ge dig ett bättre svar. 0 Citera
Steffe Postad 16 december 2007 Postad 16 december 2007 Canons HV20 är ett bra alternativ tror jag. Köpte nyss min, den ligger på laddning. Kanske kan ladda upp något testklipp sen när jag har lite material, så får du se. Stefan L 0 Citera
Uji Postad 16 december 2007 Författare Postad 16 december 2007 ju bättre format du har från början dessto bättre blir det när du komprimerar ner det (skit in, skit ut) Angående kameran finns säkert andra här som kan ge dig ett bättre svar. Jo du har kanske rätt med det, men en lika dyr HD kamera och en lika dyr DV kamera...vad tjänar man mest på? Och canon HV20 kan ju alltid vara något...men har den 3CCD? 0 Citera
beta75 Postad 16 december 2007 Postad 16 december 2007 Vill du ha band = Canon HV20 Måste ha hårddisk = Canon HG10 /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.