ChrisSFP Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 La just upp en ny film från helgens filmning. -- A lazy Sunday afternoon, when out to the new skatepark in Mölnycke outside Gothenburg. With me I had the swedish storechain Concrete´s skateteam. Concrete Sunday is the result //Chris@SFP -- eller http://www.skullfilms.se Är lite kran, dollys och andra gobitar med, relativt ovanligt får jag väl säga när man filma skejt =) Kika in Railsession filmen från Slottskogen också om du har 2 min till över =) //Chris 0 Citera
Nicke_92 Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 lite mer zoomningar och "flashar" mellan klippen, duvet så det liksom blixtrar till som en övegångseffekt, det skulle passa ü¨ber i denna film, snygg filmat, skön film. :) 0 Citera
ChrisSFP Postad 18 december 2007 Författare Postad 18 december 2007 Ahh tackar för kritiken, försöker dock hålla mig till minimalt med sånt, är tok-överanvänt inom skate scenen men det är så fiiint så ibland kan jag bara inte låta bli (har dock slutat helt med glow effekten ;) 0 Citera
Nicke_92 Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Ahh tackar för kritiken, försöker dock hålla mig till minimalt med sånt, är tok-överanvänt inom skate scenen men det är så fiiint så ibland kan jag bara inte låta bli (har dock slutat helt med glow effekten ;) Sorgliga ord, jag är ett stort fan av dessa prylar du väljer bort. 0 Citera
DanneMan Postad 22 december 2007 Postad 22 december 2007 skön film snygg.. men lite mucke gult kanske.. 0 Citera
ChrisSFP Postad 22 december 2007 Författare Postad 22 december 2007 Jag kör med en Sony FX1 samt att en 3-4 klipp är filmad med en 3CCD panasonic som vi hade på en dolly. 0 Citera
ChrisSFP Postad 3 januari 2008 Författare Postad 3 januari 2008 Finns en bättre version på min kära vän Tacky.se http://www.tacky.se/skateboard/video/vis_video.asp?id=70724 0 Citera
fredrikbranting Postad 6 januari 2008 Postad 6 januari 2008 Nu är jag ju intresserad av brädsporter, så jag hade inget problem med att gladeligen titta noga på allt, men jag tycker att du skulle ha brutit av den gula tonen (som förövrigt var väldigt snygg) med några klipp som har en annan färgtoning, kanske några närbilder eller liknande. Jag uppfattade att du är trött på för mkt efekter, men jag hade nog velat sett något roligare än den "gula tonen" Sen hade du kunnat klippa in fler "glada" ansikten, det tror jag hade förhöjt känslan av den glada musiken. Som helhet tycker jag att det är väldigt bra. Mycket snyggt foto. Kul med bra utrustning (är i ärlighetens namn lite avundsjuk på din utrustning) Klippningen är också bra. Kanske hade gillat lite snabbare tempo, men o andra sidan är ju inte låten så snabb. Det är jättesnyggt när man tar den kickflippen i jätteslowmotion och sen släpper på farten igen utan att förlora bildkvalité (åter igen, bra utrustning) Vilken kamera var det filmat med? Pana 3CCD eller Sony vx1:an? 0 Citera
fredrikbranting Postad 6 januari 2008 Postad 6 januari 2008 Jag ber om ursäkt. Det var ju ingen kickflip. Det var ju nån slags tweakad grab. Men det var i allafall jättesnyggt!!! 0 Citera
ChrisSFP Postad 7 januari 2008 Författare Postad 7 januari 2008 Är filmat med Sony FX1, men allt är filmat under en eftermiddag så var inte meningen att det skulle bli något speciellt av filmen, mer som att vi drog ut för att de skulle få en chans att skejta nya hallen och jag skulle få testa utrustningen så inte nerlagt allt för mkt tid på filmningen och få med alla shotts, sen klippte jag denna för att den skulle läggas ut lite som ett dagboksinlägg, kommer göra Concrets stora film där det då läggs ner mer tid på scenariot och den röda tråden. Där kommer finnas lite mer av de där genomtänkta shottsen (och inget från inomhus om jag får bestämma..) Men det är kul ni gillar det =) Kommer lite småprojekt på resans gång, som sagt lite som en dagbok. Arbetar mycket med olika av extremsports märkerna.. kila förbi Burger king där rullar en grej jag filma förra året =) 0 Citera
bazillion Postad 15 januari 2008 Postad 15 januari 2008 En skön skatefilm med duktiga skateare och snygga klipp. Älskar att du använd en jipp här, passar verkligen in till temat. Såg att någon klagat på den gula färgen, jag tycker den passar ihop med den slitna stilen. Extremt bra vinklar, klart och tydligt så man kan se allla trick utföras och så har du inte glömt närbilderna på truckar och hjul, hjuvligt!(hehe) Tycker faktiskt detta är en av få filmer på forumet, heck nästan överallt bland amatörfilm, som inte tagit sig vatten över huvudet. Är man amatörfilmare är detta något som passar perfekt att spela in.Fastän jag inte kollat på värst mycket här från voodoofilm, så är denna klart en av de bästa jag sett. Snyggt jobbat, hoppas du fortsätter med filmadent, du har talang! Ha de gött! 0 Citera
ChrisSFP Postad 15 januari 2008 Författare Postad 15 januari 2008 En skön skatefilm med duktiga skateare och snygga klipp. Älskar att du använd en jipp här, passar verkligen in till temat. Såg att någon klagat på den gula färgen, jag tycker den passar ihop med den slitna stilen. Extremt bra vinklar, klart och tydligt så man kan se allla trick utföras och så har du inte glömt närbilderna på truckar och hjul, hjuvligt!(hehe) Tycker faktiskt detta är en av få filmer på forumet, heck nästan överallt bland amatörfilm, som inte tagit sig vatten över huvudet. Är man amatörfilmare är detta något som passar perfekt att spela in.Fastän jag inte kollat på värst mycket här från voodoofilm, så är denna klart en av de bästa jag sett. Snyggt jobbat, hoppas du fortsätter med filmadent, du har talang! Ha de gött! Tackar tackar, kul du gillar den =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.