gorse Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 http://www.kino.com/video/item.php?film_id=887 och kolla raden; "(Note: DVD not for sale to customers outside U.S. and Canada)" Vad är det för larv? Hm, jag gick till amazon.com och hittade samma film. Kryssade, och gick till kassan. Nej, de kan inte leverera till den adress jag angivit. Ändra adress eller item. Urk, bytte till amazon.com.uk. Jo, tamigf*n, de hade den filmen, och till och med begagnad av en säljare med bra referenser. Klick-klick och till kassan. Nej, filmen kan inte levereras till den adress jag angivit. Har de blivit knäppa? Jag vill ha just den här filmen. Eurekas version är nog inte riktigt samma, eller? Jag vill ha en DVD-version som är komplett och med tintning på rätt ställen. Just nu har en nerladdad och hembränd B/W från internetarchive, en bonusskiva som följde med en draculafilm men också B/W, och en VCD med rätt tintning men spridd över två skivor. De köpeskivor som finns dischop verkar också vara dåliga releaser med trist kontrast och skärpa. Föresten, varför kantskär de stumfilmera så hårt? Det går ju inte att läsa texten. Hehe, föresten, Kino-filmen har 5.1 ljud och är HD-mastrad. Skapligt för en svart/vit stumfilm eller hur? 0 Citera
_nemo_ Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 Kinoversionen på amazonsidan kan du inte beställa för att den ENBART finns som begagnad och de användarna som lagt upp filmen vill inte skicka den utomlands. Annars ska det inte vara några som helst problem att köpa hem saker från den sidan, bara den finns i deras egna lager så. Jag har köpt flera saker därifrån. Testa beställa härifrån. 0 Citera
gorse Postad 12 december 2007 Författare Postad 12 december 2007 Aha! Jag skall prova. Fast jag får nog maila ett nödstopp till min svåger i Houston först, så jag inte får två filmer. Varför skulle man kunna tänka sig att Kino inte vill leverera? De sålde ju Metropolis till mig utan att knorra. 0 Citera
_nemo_ Postad 12 december 2007 Postad 12 december 2007 De kanske helt enkelt har slutat att skicka utomlands? Discshop har ju t.ex slutat med det, de skriver såhär på sin hemsida: "Vi levererar inte längre utanför Sverige. Detta beror på höga fraktkostnader, små volymer och en stor andel förkomna leveranser." OM du skulle få två filmer kan jag köpa den ena av dig. ;) 0 Citera
Eibon Postad 12 december 2007 Postad 12 december 2007 köp på swedisc.com istället, dollarpriser (= billigt nu) och dom ligger i sverige. 30$ inkl frakt där handlat nästan uteslutande där dom senaste 5-6 åren. 0 Citera
gorse Postad 12 december 2007 Författare Postad 12 december 2007 Hm, du handlar där? Annars jag redan konto på amazon och bra pris på leverans med. 0 Citera
Eibon Postad 12 december 2007 Postad 12 december 2007 japp jag handlar bara där. blir väl ugnefär samma pris misstänker jag och 0% chans på tull. dock så har dom varit småsega med leverans på senare tid...men vanligvit brukar man få grejjerna ~2 dagar efter. 0 Citera
gorse Postad 13 december 2007 Författare Postad 13 december 2007 Det är snabbt. Amazon har filial i UK och slipper tull. Nu blev det ungefär samma pris den här gången men jag satte denna sida bland bokmärkena. Tack för tipset. Är firman svensk och lokaliserad i sverige? Då skall du aldrig betala tull. Då är det de priser som står på hemsidan som gälller. Men frågan är om de i så fall bryter mot lagen om parallellimport? Från det ena till det andra, jag började titta på nosferatu i går, den skiva som följer med som bonusskiva till dracula. En sak kan jag konstatera. Det är mycket S/V film som håller på att gå förlorade i digitaleran. Suck, vad illa den skivan var. De ljusa partierna helt urblekta och de mörka så svarta att det är svårt att se vad det föreställer. Jag har sen länge nån vcd-skiva jag fått av nån och den är bra mycket bättre, och blå- resp bruntoning finns då kvar. Men då är kanske inte skärpan i DVD-klass. Lika illa är det med Fantomen på Operan där min köpeskiva saknar färgen i färgscenerna. Men på InternetArchive fanns samma film med färg scenerna. 0 Citera
Eibon Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 Firman e nog amerikansk men lokaliserad i sverige, är ju en svensk firma men dom "fuskar" väl på nåt sätt. Kanon e dom iaf. 0 Citera
gorse Postad 14 januari 2008 Författare Postad 14 januari 2008 Nu kom min film i brevlådan. Antagligen har en del julhelger sinkat leveransen. Men jag stoppade i skivan för att tjyvtitta. AHHH! Man tror inte det är samma film som de raspiga filmerna jag haft hittills. Jag blev helt tagen. Inga repor, inga märken. Inget hoppade och flimmrande. Bilden var så knivskarpa att man ser texturen på kläderna och make-up:en på skådespelarna. Och filmens hastighet är justerad till 18 frames per sekund, dvs alla går med rätt hastighet. Man har lagt till saknade scener och färglagt filmen efter ursprunglig tintning. Man får helt klart en annan närvarokänsla. Faktisk, en del scener ser nästan ut som det vore fejk. Med nyinspelad orkester av originalkompostionen med 5.1 ljud (?? eller i alla fall bra ljud) rycks man med i berättelsen. Jag visste det. Inte fanken betalade man för att sitta och titta på raspig film anno 1922. Är jag knäpp i huvudet nu? Det känns nästan som jag köpt en directors cut av en modern film. Det enda jag kanske inte riktigt gillade var de nya textskyltarna men å andra sidan är det en dubbeldisc och på skiva 2 finns original tyska texterna. 0 Citera
Shelly Postad 14 januari 2008 Postad 14 januari 2008 Något skumt är det, min kompis köpte film till mig då hon var där borta och det var en fet tejp på insidan som sa att man inte fick ta ut dem ur landet... Och så undrar de varför man laddar ner... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.