Gå till innehåll

Har detta gjorts förut?


Cartman

Recommended Posts

Hej, härmed välkomnar jag mig själv till detta forum ;).

 

Min fråga är. Jag och en vän håller på och skriver ett filmmanus om den spanske inquistadoren Pablo Monerouz (f. runt 1500) som blir biten av en vampyr för att sedan på flykt bege sig till Istanbul där han lär sanningen om vad han blivit. Färden går sedan via New York och avslutas med att Pablo på sin ålders höst (hur vampyrer kan ha sådana förklarar jag givetvis senare) i Argentina vill försonas med den Gud som han en gång förskutit. Filmen är mer ett intimt drama än nåt sorts episkt spektakel. Dessutom har blod och övriga skräckfilmsattiraljer något av en biroll då emfas ligger på annat som kärlek, utanförskap och den hand man blir tilldelad.

 

Är detta något som ni känner igen starkt från någon film ni sett? Jag menar det är ju oftare än sällan man kommer på en ide och inser att den iden finns ju redan fast mycket bättre, och med de Niro i huvudrollen, och eftersom jag inte sett såååå många vampyrfilmer är jag tacksam för svar. Den enda filmen jag kan komma att tänka på är "En vampyrs bekännelser" (och den ligger rätt långt ifrån det manus jag har tänkt mig) men jag misstänker att ni har mer encyklopediska filmkunskaper.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kanske hette "Old York" på den tiden =D

 

Näh men allvarligt så har jag inte hört eller sett något som kunde likna erat manus.

Världen behöver mer vampyrfilmer med realistiska känslor istället för töntigt överspel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, New York fanns inte på 1500 talet, men det är väl underförstått att det dyker upp i handlingen i ett senare skede än så. Troligen kommer det vara 1850-1900. Eftersom min vän är i Marocco och solar, och hon är historikern, ska jag avvakta och bestämma senare...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...