Parker Postad 29 november 2007 Postad 29 november 2007 Arthur Parker (65 min) Arthur Parkur is alone in his lab on a late winter night. Outside the snow is falling. Inside the heat of the plasma accelerators and processors is warming up the room. Arthur is at the final step of a project that has taken him ten years too complete. He is about to initiate a final scan sequence that will once and for all reveal the truth to him. However, Arthur is about to discover something he wasn't supposed to find. Something that will unravel his reality. En teaser till filmen - http://www.malema.se/ap%20-%20teaser.wmv Filmen, Stor fil - http://www.malema.se/arthur%20parker%20large.wmv Filmen, Mindre fil - http://www.malema.se/arthur%20parker.wmv Youtube - (Låt mig veta om ljudet är osyncat. Hade lite problem med det men vet inte om det beror på min uppkoppling) http://www.malema.se Format: WMV (alt. flash på youtube) Längd: 65 min. Storlek: ca. 458 MB alt. 763 MB Utrustning: DV-kamera (Kommer ej ihåg vilket märke), Final Cut Pro 0 Citera
vilcans Postad 29 november 2007 Postad 29 november 2007 Jag såg bara början. Har ni spelat Another World eller? 0 Citera
Parker Postad 29 november 2007 Författare Postad 29 november 2007 Jag såg bara början. Har ni spelat Another World eller? Haha, trodde ingens kulle uppfatta det. Ja det är en Another World hyllning i början. Stämningsmässigt så är hela filmen lite inspirerad av det spelet samt ett gammalt Commodore 64/128 spel som heter Night of the Alien tror jag. Kolla gärna resten av filmen och ge feedback 0 Citera
Uji Postad 29 november 2007 Postad 29 november 2007 Hmmm...det första jag märkte var att bilden skakade lite mycket, men det gör inte så mycket. Filmen hade sett snyggare ut med lite colour correction. Och en sak som jag verkligen spydde av, det var ljudet när människorna gick. Totalt hemskt. Men för övrigt så var filmen helt okej. 0 Citera
Nicke_92 Postad 29 november 2007 Postad 29 november 2007 Håller med föregående talare om den skakgia kameran, men annars tycker jag era tidigare misstag är borta i denna film. De visuella effekterna var ju inte direkt underbara, men det kompeserades med en bra handling, och förvånansvärt bra engelskt uttal, en sak jag lade ärke till var att ni textar era filmer så mycket bättre nu! Den här filmen var grymt bra!! 0 Citera
Parker Postad 30 november 2007 Författare Postad 30 november 2007 Hmmm...det första jag märkte var att bilden skakade lite mycket, men det gör inte så mycket. Filmen hade sett snyggare ut med lite colour correction. Och en sak som jag verkligen spydde av, det var ljudet när människorna gick. Totalt hemskt. Men för övrigt så var filmen helt okej. Menar du ljudet inomhus eller utomhus? Någon speciell scen. Och vad var det du inte gillade med det? Jag funderade på att köra lite color correction men jag hade ju inte så mycket visuell information att jobba med tyvärr =). Nicke_92 - Tack! 0 Citera
Mega99 Postad 30 november 2007 Postad 30 november 2007 Jag saknar color correction, kamera stabilisering och bättre visuella effekter. Handlingen kompenserar dock det mesta som sagt. 0 Citera
Parker Postad 17 april 2008 Författare Postad 17 april 2008 Får göra en mer visuell film nästa gång så jag kan sälja in den lättare :) Tack 0 Citera
Mega99 Postad 17 april 2008 Postad 17 april 2008 Får göra en mer visuell film nästa gång så jag kan sälja in den lättare :) Tack Gör det, för filmen är värt det :) 0 Citera
jimboyummin Postad 17 april 2008 Postad 17 april 2008 Klockan är lite för mycket nu så jag har inte sett hela rullen, men av det jag såg så tyckte jag att det var lite synd att ni inte i efterhand har vitbalanserat (såg inte ut som det iaf). Det som är inspelat med glödljus som ljuskälla har verkligen fått en orange ton. Sen är det lite dumt att ni inte använt stativ i de scener som har lite eller ingen rörelse. I övrigt så tyckte jag att Huvudrollsinnehavaren pratade fantastiskt bra engelska. 0 Citera
jimboyummin Postad 17 april 2008 Postad 17 april 2008 WTF? Jag var inne på Malema.se nyss och kikade runt lite. Skulle kolla på showreelen som låg där fick jag för mig så jag klickade på den och tyckte att det tog en faslig tid för den att visas. Den e ju för fan på 688 MB!! Ett tips är att få ner den storleken till 15-20MB för att nån någonsin ska orka ladda den. 0 Citera
Parker Postad 18 april 2008 Författare Postad 18 april 2008 WTF? Jag var inne på Malema.se nyss och kikade runt lite. Skulle kolla på showreelen som låg där fick jag för mig så jag klickade på den och tyckte att det tog en faslig tid för den att visas. Den e ju för fan på 688 MB!! Ett tips är att få ner den storleken till 15-20MB för att nån någonsin ska orka ladda den. Haha, jag som var glad att jag fått ner den från 1,5 gig. Får väl komprimera hårdare då... Tack för kritiken! Har du sett hela än? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.