Kissemiss Postad 27 november 2007 Postad 27 november 2007 Här är en film jag skrev manus till och filmade under en vecka. Just då gick jag mitt första år på gymnasiet så det var cirka 2 år sedan. En av anledningarna att jag undrar vad ni tycker är främst för att jag fortfarande brinner för manuset och funderar på att göra en remake av filmen som också är lite längre. Den nya filmen kommer jag att använda när jag söker in på universitet och högskolor. Självklart vet jag att mycket av filmtekniken, ljudet och redigeringen är urusla men det visar ju på att jag lärt mig mer ;). Så främst vill jag veta vad ni tycker om storyn, är den värd att göra till ny film eller bör jag börja fundera på nya historier. En synopsis: Synopsis En man, Ulf sitter på sitt kontor på jobbet och sneglar på klockan då och då för han vill hem. En man tittar in i rummet och frågar om Ulf vill hänga med ut senare men Ulf svarar att nej, han har planer med familjen inför hela helgen och speciellt i kväll eftersom att i kväll är det han och hans frus bröllopsdag och han ska laga middag till dem alla. Tiden är inne att lämna jobbet och han tar bilen hem. Väl hemma börjar han ropa på familjen och börjar sedan laga maten. När maten är klar sätter han sig vid bordet och väntar ett tag på familjen men ropar sedan efter dem. Till slut går han iväg från matbordet och han kommer tillbaka med tre barbie dockor i handen och sätter dem på varsin stol. Det är hans familj. Hoppas ni tycker om den. 0 Citera
Octavianus Postad 27 november 2007 Postad 27 november 2007 är nog rätt bra manusidé, dock får du nog arbeta lite påt kanske om du ska göra den igen och lite seriösare skulle jag tro. 0 Citera
Kissemiss Postad 27 november 2007 Författare Postad 27 november 2007 Tack! Jo absolut, just när jag gjorde filmen ville man nog mest bara få den gjord. Men nu ser man ju på det på ett annat sätt. Tack för din kommentar! 0 Citera
Tomtebo Postad 27 november 2007 Postad 27 november 2007 Alltså, själva idén är hur bra som helst. Jag tycker synd om mannen samtidigt som jag lider när hans bild spricker. själva filmen i sig var väl inte överförväntat bra. Men jag säger dig att du har talang för att skriva. åtminstone sådant som beror :) 0 Citera
Kissemiss Postad 28 november 2007 Författare Postad 28 november 2007 Tack tomtebo! Nä, slutresultatet av filmen var inte det bästa och det ser jag nu några år tidigare. Tror du att om jag utvecklar samma manus och använder de erfarenheter jag fått nu senare, kanske slutproduktionen kan vara värdig manuset? 0 Citera
Octavianus Postad 28 november 2007 Postad 28 november 2007 det jag tyckte va det som kan förbättras med manuset, osm jag tänkte på medans jag såg den första gången. Va att man visste inte va det va för tjej riktigt, hon passade inte in, han hade träffat ngn annan sa han, men stämde som inte. Hade nog varit "realistiskare" om han inte hade ngn fru utan bara sina döttrar. Sen skulle det vara mer så att man såg det ur hans syn. Dvs att det inte va dockor utan riktiga människor, mer än bara de sekunderna i slutet. 0 Citera
Kissemiss Postad 28 november 2007 Författare Postad 28 november 2007 Det med frun kan jag faktiskt hålla med om, hon behövs faktiskt ej. Själv tycker jag att det finns spänning i att man inte ser döttrarna från hans synvinkel förens senare, att i slutet kanske det inte var så kul ändå. När jag visade filmen på skolans fimfestival så märkte jag att hälften i publiken skrattade då de såg dockorna men de slutade när man såg dem från hans synvinkel, det var en konstig effekt men jag har lärt mig att tycka att den är ganska intressant ändå. Om det någon dag skulle bli ett långfilmsmanus tror jag att man skulle få se honom då han sattes i sin ''cell'' och att döttrarna satt där med. Men tack för dina kommentarer! Det är verkligen kul att höra vad andra tycker med! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.