Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag stämmer in i jmalmstens hittills enstämmiga kör och påstår att jag i dagsläget skulle köpa en HV20 eller en HV30 om jag inte redan hade en HV20.

Nu handlar ju inte tråden om vad man vill ha i framtiden, men eftersom många redan har spekulerat om vad de skulle skaffa om de hade zlatanlöner så tar jag mig friheten och påstår att jag kommer att hålla koll på Scarlet och eventuellt köpa en om den visar sig leverera bra till ett lågt pris. Det vore visserligen fint med utbytbar optik men det är svårt att motivera ett köp av en RED när man studerar. :)

• 4 veckor senare...
Postad

Du får nog lägga till mer än 7000kr föratt jobba EFFEKTIVT i P2 media. Det minsta man kan stå ut med är nog 2x 8GB och då vill du ha en laptop med PCMCIA bredvid dig hela tiden också!

Bra val för övrigt.

Mvh

fo8

Själv beställde en XH-A1 igår. Jag var lite osäker mellan HVX200 och A1. Det finns olika "trade-off" om man väljer mellan dem här kamerorna.

HVX200:

Pros: variable frame rate, 25p, tapeless work flow for HD (on P2)

Cons: heavy, low-res LCD, weak low-light performance, weak auto focus, picks zoom noise by built-in mic, low capacity HD recording (high price per minute)

XH-A1:

Pros: high resolution, low price HD per minute, good low-light perfomance, strong auto focus, 25f

Cons: tape recording is not as cool as digital recording, shake sensitivity, small LCD, no 720p, no variable frame rate

Men pris skillnaden i Sverige är 25000:- plus P2 pris > 32000:-, Tyvärr är det inte så i andra länder (som USA). Därföre XH-A1 passar bättre för mig i generellt sett.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...