Jump to content

HV20 hjälp

effehz

Recommended Posts

hejsan hejsan, funderar på canon hv20, kommer spela in skidfilm med den och då kom jag på en sak som jag inte kunde svara på själv(!):

eftersom jag kommer åka bakom folk så kommer det blir lite studsigt, kommer den optiska bildsensorn göra jobbet lätt för mig då eller blir det pankaka(har hört att vobblandet är HV20s nackdel)

over and out

tror inte hv20 är något för dig, ifall du ska filma en skidfilm. visst kvaliten är skitbra och färgerna med, men jag tror den kommer vobbla sönder hela skiten(om du nu ska filma när ni åker osv). min personliga mening är att du köper en annan kamera. Kan satsa en 10:- på att den kommer vobbla som bara attan för dig om du åker med kameran.

kan ni rekommendera någon kamera som ligger i prisklassen? dv+hdv...

HV20 har väldigt bra bildkvalité osv för sitt pris, men just vobblandet är dess svaghet- Så om du överlever lite sämre kvalitet så funkar väl de flesta andra kameror i prisklassen. Har inget tips på nån specifik kamera dock.

Vänta lite nu.... Viktigt

Jag funderar precis att köpa en HV20 för att ligga i vattnet och filma vindsurfing. Kommer vara lite vågigt och en del hastiga rörelser. Vobbligt, vad menar ni med det? Skall man satsa på en annan kamera??? Kommer ha en Canon A1 som landkamera och HV20 som vattenkamera. Vad skulle man i så fall annars ha än HV20? Vill ju helst ha samma märke på kamerorna.

Jag funderar precis att köpa en HV20 för att ligga i vattnet och filma vindsurfing. Kommer vara lite vågigt och en del hastiga rörelser. Vobbligt, vad menar ni med det? Skall man satsa på en annan kamera??? Kommer ha en Canon A1 som landkamera och HV20 som vattenkamera. Vad skulle man i så fall annars ha än HV20? Vill ju helst ha samma märke på kamerorna.

Du skulle ju kunna kolla i tråden om just hv20, finns rätt mkt länkar och diskusioner om det där.

Alltså, jag har en Hv20 och jag har inget vobblande (om jag inte tex, stöter till något kraftigt, somt tex, ena benet på min tripod i backen med kameran på) men jag vet inte hur det är med vindsurfing, tror det är rätt okej ändå. Man kan ju köra högre Shutterspeed, så borde det bli bra. men gå till din lokala butik som säljer hv20 och testa den, igenom köra snabba vändningar osv.