the_looop Postad 8 november 2007 Postad 8 november 2007 Hej, jag undrar om jag kan få tag på en atombombs video någon stans som man även får använda i en film. Den ska vara så hög upplöst som möjligt så det inte bara blir några pixlar när man förstorar det. Det skulle inte heller skada med sådana "damm" film snuttar. Här är en länk till ungefär det jag letar efter: http://www.omgvids.com/nuc.html 0 Citera
Nicke_92 Postad 8 november 2007 Postad 8 november 2007 http://www.detonationfilms.com kan ju vara ett tips... gå in på effects stock footage! 0 Citera
Fürni Postad 8 november 2007 Postad 8 november 2007 Jag tror jag har precis vad du letar efter: The Prelinger Archives - en samling av olika gamla reklam-, propaganda- och upplysningsfilmer från USA. Eftersom filmerna är producerade av amerikanska staten är samtliga i public domain (och går därför att använda fritt till vad du vill). Gå in på nyckelordet Atomic-nuclear: Weapons eller sök på ex "nuclear" eller "atom bomb" så hittar du en halv livstids stock footage av kärnvapen. :) 0 Citera
the_looop Postad 8 november 2007 Författare Postad 8 november 2007 The Prelinger Archives var presis sånt som jag har letat efter :D:D Tack så extremt :D 0 Citera
jmalmsten Postad 9 november 2007 Postad 9 november 2007 Gå in på nyckelordet Atomic-nuclear: Weapons eller sök på ex "nuclear" eller "atom bomb" så hittar du en halv livstids stock footage av kärnvapen. :) "'Newkuler', it's pronounced 'newkuler'" Homer Simpson Ja, jag vet att den var låg... men men... den hängde i luften så att säga...;) 1 Citera
the_looop Postad 9 november 2007 Författare Postad 9 november 2007 "'Newkuler', it's pronounced 'newkuler'" Homer Simpson Ja, jag vet att den var låg... men men... den hängde i luften så att säga...;) hahahaha :D 0 Citera
Nicke_92 Postad 10 november 2007 Postad 10 november 2007 "'Newkuler', it's pronounced 'newkuler'" Homer Simpson Ja, jag vet att den var låg... men men... den hängde i luften så att säga...;) Älskar det uttalet, när han står och blir meddelad att han ska på kärnkraftverksubåten X) 0 Citera
KF.ent Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 Public domain? Helt säker på att man får andvända materialet i arkivet? alla klipp i arkivet inkluderat? 0 Citera
Fürni Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 Ja. Rick Prelinger and The Internet Archive hereby offer these public domain films from Prelinger Archives to all for free downloading and reuse. You are warmly encouraged to download, use and reproduce these films in whole or in part, in any medium or market throughout the world. You are also warmly encouraged to share, exchange, redistribute, transfer and copy these films, and especially encouraged to do so for free. Any derivative works that you produce using these films are yours to perform, publish, reproduce, sell, or distribute in any way you wish without any limitations. ... Tycker inte det blir mycket klarare än så. :) 0 Citera
Jawo Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 Länka gärna om du hittar något bra, letar nämligen efter bra klipp jag med. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.