Ankman Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 Hej! Undrar om det finns något bra sätt att gör aför att fåtill detdär hålet som finns med i början på varje Bond-film. Jag och några vänner har gjort en liten parodi på de filmerna, så de tskulle var akul att ha med just det i filmen. 0 Quote
Ankman Posted November 4, 2007 Author Posted November 4, 2007 Tack för det mycket konstruktiva svaret, tyvärr har jag en känsla för att det inte kommer att fungera... 0 Quote
Rambo Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 http://images.google.se/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4RNWN_enSE246SE246&q=james%20bond%20gun%20barrel&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi Ta en av bilderna här och ändra lite så den passar in i din film. 0 Quote
Mats Findell Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Jag har faktiskt gjort det här hålet för en Bondfilmsparodi. Nämligen för en kompis svensexa. Han fick agera Bond för en dag och det blev väldigt populärt kan jag säga. Så här gjorde jag. 1. Jag skapade bilden med hålet i Adobe Illustrator med ett stansat hål. 2. Monterade bilden på tidslinjen i Adobe Premiere. Premiere tolkar hålet från Illustrator som genomskinligt. 3. Sen är det bara att låta Illustratorbilden flytta och skala på sig med hjälp av keyframes i effect controls-fönstret. Sen har man i videolagret under själva filmklippet som kryper fram genom hålet. Detta kräver förstås att du har både Premiere Pro och Adobe Illustrator samt grundläggande kunskaper om programmen. Det fungerar säkert på liknande sätt i andra program. Mats Findell Grängesberg 0 Quote
Ankman Posted November 6, 2007 Author Posted November 6, 2007 Tyvärr har jag bara AE och photoshop, men jag kan ju alltid pröva där också 0 Quote
precision motion Posted November 6, 2007 Posted November 6, 2007 Photoshop går ju lika bra att arbeta med för det här jobbet och AE är ett mer avancerat program för att utföra de fuktioner som mats snackar om i Premiere. I AE har du också lättare att göra blodet om du kan programet. 0 Quote
Eibon Posted November 7, 2007 Posted November 7, 2007 har en känsla av att alla steg finns väl beskrivna nånstans om du googlar, borde va en sån grej massor med folk vill göra. 0 Quote
Recommended Posts