Jump to content

The Ten Commandments (2007)... o.O???

Recommended Posts

Posted

WTF??? Här sitter jag och surfar runt lite bland Quicktimes fina trailrar (jag hackar mycket på Apple, men deras trailersida är hitintills oöverträffad;)) och vad skådar min vänstra snabel? En LSD-tab? Nej, inte riktigt... men den trippen jag fick från denna trailer var inte långt därefter... För jag fick lov att kolla min almanacka... jag är ju helt säker på att det inte är 1987... Animationskvaliten kan väl inte tagit ett kliv bakåt 20 år???

Men jo...

http://www.apple.com/trailers/independent/thetencommandments/trailer/

Jag vill inte basha kristna i allmänhet, men det här tar tamefanimig priset. Får man inte mer för kollekten i dagens samhälle så kan dom ju ge upp och istället damma av den gammla Charlton Heston-rullen och skicka runt den på en världsturné. För det här kan ju inte göra den kristna kyrkan annat än orätt... Plus att en rerelease av DeMilles storslagna spektakel skulle nog kosta lika mycket som det här kafferastarbetet>_<...>

Avslutningsvis... ja... vad kan man säga... Det kanske finns en anledning till att röster spelas in innan animationerna görs därborta i amerikat.;)

Till sist... Tur att jag inte är frälst... för då kanske jag hade blivit förolämpad av trailern:p

Posted

Hehe, såg den för ett par dagar sen.

Japp, den är ruskigt ful och verkar ju vara precis samma film som "The Prince of Egypt"(döööh).

Värre än Hoodwinked, som också var så ful så att jag inte ens orkade kolla mer än 10 min.

Posted

Hehe, ser ut som dataspelen mina ungar spelar. Kanske det är en medveten look? Fast i så fall kanske man borde göra ett spel istället? Hur lockande är det att tex spela nån sorts online-pc-spel och spela in en timme, sätta för- och eftertexter och köra resultatet på bio?

Posted

With all due disrespect...det här såg fan ut (haha)

Finns bra religiösa filmer, eller ja, där religion spelar en stor roll. Se bara på The Exorcist, Sin Eater & nya The Reaping, men den här känns inte bra alls & verkar desperat försöka uppväga inkompetens med församlingsmedlemmarnas pliktkänsla.

Jeez...