H.S Postad 28 oktober 2007 Postad 28 oktober 2007 bara undrar finns det nån enstaka effect man kan göra i After Effects utan hjälp av andra adobe program eller med Plug-ins börjar undra(förutom texter o måla på bild)kan man göra explosioner o skott o sånt utan nåt annat än AE? 0 Citera
precision motion Postad 28 oktober 2007 Postad 28 oktober 2007 Du värkar inte var så insatt i vad AE är till för egentligen. explosioner går att göra men då måste du animera massor av olika solid-lager i lite olika oranga nyanser och leka med lite filter för att få det lite softat och sedan låta dessa lager snabbt expandera så det ser ut som en explosion. Skott är väl lite lättare, ett kron format solidt lager som bara vissas i en frame vid mynigen till gävers eller pistols pipan. Men det jag tor att folk använder Ae mest för är nog att lägga ihop olika filmade matrial till en helhet, färgkorriskering och olika titalr och annan rörlig grafik. 0 Citera
Stefan_holst Postad 28 oktober 2007 Postad 28 oktober 2007 bara undrar finns det nån enstaka effect man kan göra i After Effects utan hjälp av andra adobe program eller med Plug-ins börjar undra(förutom texter o måla på bild)kan man göra explosioner o skott o sånt utan nåt annat än AE? Om du är intresserad kolla http://www.videocopilot.net/ 0 Citera
H.S Postad 29 oktober 2007 Författare Postad 29 oktober 2007 jag undrade eftersom alla tutorials o filmer jag kollat på så används plug-ins eller nått annat ae program. jag har inte sett en enda tutorial där dom bara använt AE.så ja ba undra liksom.jag vet att AE e till för efter effekter (som namnet) men eftersom tutorialsen är gjorda med många plug-ins o sånt så trodde jag att AE bara va ett program som kompade ihop massa adobe program o ingewt effekt program. 0 Citera
Stefan_holst Postad 29 oktober 2007 Postad 29 oktober 2007 Om du tittar på videocopilot så ser du att de flesta övningarna de visar görs enbart med AE. Bara du vet vad du vill göra så går det mesta utan plug-in. Jag säger inte att det gäller dig men många som har problem med program som AE eller 3D paket har ingen idé vad de vill göra. De vill bli serverade en tuff effekt först och sedan filma lite video för att lägga in den färdiga effekten. 0 Citera
Rogge Postad 29 oktober 2007 Postad 29 oktober 2007 jag undrade eftersom alla tutorials o filmer jag kollat på så används plug-ins eller nått annat ae program. Tänk på att After Effects innehåller massor av plug-ins som följer med programmet. Du kan med andra ord öht inte få tag på någon version av After Effects som är utan plug-ins. Så när någon i en tutorial säger "nu lägger jag på Levels..." så har han/hon inte köpt Levels separat, den ingår i After Effects. 0 Citera
H.S Postad 2 november 2007 Författare Postad 2 november 2007 tack för svaren nu vet jag det.:) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.