Jump to content

Recommended Posts

Posted

tänkte att man skulle försöka starta en seriös filmtråd då man kanske skulle kunna ta upp riktiga filmskapare på bordet. Greenaway, Tarr, Roy Andersson, kom med egna förslag, men bara om ni har sett och uppskattat filmer som "Damnation" "a Zedd and Two Naughts" "2001- ett rymdäventyr", Sånger från andra våningen" och ("Dogville"). dogville är inom parantes pga att den är lite give 'n take.

Ge gärna tips!

Posted

njaaa... lite tveksam till tråden eftersom när intresset för en film/filmskapare finns så får dom oftast en tråd... Så egentligen vad ska man diskutera här?

Seriös? det blir bara så seröst man gör det... En del trådar flippar visserligen ut men oftast gör vi ju försök att hålla diskussionen "seriöst"...

Bergman dog nyligen och fick en tråd med diskussioner... han diskuterades även innan i olika former...

2001 och liknande dyker upp i var och varannan "lista din favorit"-tråd... är det boken du vill diskutera? filmen? budskapet? skillnaderna mellan boken, filmen och uppföljande böcker och film? De tekniska aspekterna i filmskapandet och effekternas långlivenhet?

Dogville och därmed Trier är ju intressant... men då var den ju inom parantes... Det är en regissör som jag just nu "upptäcker" och försöker hitta lagliga sätt att se hans film "Europa" och även serien "Riket"...

Jag har helt enkelt svårt att urskilja syftet med tråden... Jag kan ju alltid fortsätta att namedroppa titlar och intressanta regissörer, men vilka delar ska diskuteras?

Ber om ursäkt om jag verkar lite ohövlig...

Posted

Tycker trådstarten 'är lite teksam. Men jag får väll droppa filmens svar på Rebranth, Mesisas, Ghandi eller vad du vill: Adreij Tarkoskij. Stalker, Offfret, spegeln och Ivans Barndom är fan gjort av främanmde livsform. Bäsatse bäst helt enkelt.

Edit: Here jävulen villket givande inlägg jag skrev.. Frukostdags..

Posted
kom med egna förslag, men bara om ni har sett och uppskattat filmer som "Damnation" "a Zedd and Two Naughts" "2001- ett rymdäventyr", Sånger från andra våningen" och ("Dogville").

Är det enbart du som bestämmer vem som är en "riktig" filmskapare?