Jump to content

Recommended Posts

Posted

Den verkar vara en ordentlig videokamera. Om den kommer att stå sig eller inte beror nog på vad du har tänkt leverera med den. Till standard definition dvd duger den ju mer än fint, men om du ska leverera HD bör du nog kika på andra kameror.

Posted
Tack så mycket

Jag tror att jag väntar att uppgradera mig

bästa hälsningar Tomas

Köp en XDCAM. Kommer inte ihåg vad den nya modellen heter men den finns på http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=6751006 och kostar ca 69 000:-. Verkar va en enormt bra kamera - spelar in på minneskort, ingen bandmekanism, inget krångel bara filma! O så kommer den nog ha en jävla upplösning o skärpa och allting - you name it!

Verkar va en helt sjukt toppenkamera helt enkelt.

Gå in o kolla på den.

ha det

Posted
Köp en XDCAM. Kommer inte ihåg vad den nya modellen heter men den finns på http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=6751006 och kostar ca 69 000:-. Verkar va en enormt bra kamera - spelar in på minneskort, ingen bandmekanism, inget krångel bara filma! O så kommer den nog ha en jävla upplösning o skärpa och allting - you name it!

Verkar va en helt sjukt toppenkamera helt enkelt.

Gå in o kolla på den.

ha det

Du menar Sony´s nya XDCAM EX som spelar in på SxS kort.

SxS är Sony´s svar mot Panasonics P2 kort.

I HD läge spelar XDCAM EX in en HDV ström upp 35 mbit / sek. med en 4:2:2 färgsampling.

Panasonic riktar sig givetvis mot sitt eget format DVCPRO100 (mer kännt som DVCPRO HD) med en bithastighet på 100 mbit / sek. samt 4:2:2 färgsampling.

SxS korten är snabbare än Panasonics P2 kort, dock rent teoretiskt behövs ej dessa hastigheter som korten maximalt klarar. P2 640 mbit / sek kontra SxS 800 mbit / sek.

Personligen håller jag på P2 korten då stödet för DVCPRO HD från Panasonics serie talar mer för mitt bruk.

Posted
Du menar Sony´s nya XDCAM EX som spelar in på SxS kort.

SxS är Sony´s svar mot Panasonics P2 kort.

I HD läge spelar XDCAM EX in en HDV ström upp 35 mbit / sek. med en 4:2:2 färgsampling.

Panasonic riktar sig givetvis mot sitt eget format DVCPRO100 (mer kännt som DVCPRO HD) med en bithastighet på 100 mbit / sek. samt 4:2:2 färgsampling.

SxS korten är snabbare än Panasonics P2 kort, dock rent teoretiskt behövs ej dessa hastigheter som korten maximalt klarar. P2 640 mbit / sek kontra SxS 800 mbit / sek.

Personligen håller jag på P2 korten då stödet för DVCPRO HD från Panasonics serie talar mer för mitt bruk.

Hmm, förstår inte varför Panasonic ska va bättre? Är det inte i princip omöjligt att spela in någon film om den spelar in i 100mbit/sek? Dessutom är väl P2 korten mkt dyrare? Varför talar DVCPRO HD mer för ditt bruk?

Ha det!