Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Nån som vet en bra sajt där man köpa glidecam från? Alltså så billigt som möjligt. Jag vet att man måste betala tull och moms om man beställer en videokamera från USA, är det likadant med glidecam? Vill liksom gärna spara 10 000:- om jag kan. Skillnaden är ju enorm på priserna från här och USA.

Tack på förhand,

ha det! Yonis

Posted
Intressant fråga!! Visste inte att skillnaden var så mycket!? Vad ligger den på för pris utomlands?? //johan

Utomlands har jag hittat den för ynka 1400 $ jämfört med här: 25 000kr!

Posted
Fast, det är med monitor osv. Bara glidecam kostar ju mindre...

Tull och moms lär du få betala.

Du sparar man asså typ ingenting? Är ju bara gött för övrigt att man får med en monitor... nån som har lust o räkna på hur mkt det skulle kosta allt som allt att köpa den från ebay- USA? Jag kan räkna momsen men tullen vet jag inte hur jag ska göra...

tack iaf, ha det

yonis

Posted

Jag räknade ut momsen... och det blev redan så dyrt (20 000) att det kändes helt onödigt att köpa ifrån utlandet. Plus tull så skulle jag tippa på att man tjänade fan ingenting alls, bara en massa krångel och osäkerhet...

Hellre beställa den härifrån då på avbetalning eller nåt dylikt...

aja de ordnar sig...

ha det!

Posted

Hm, den där smoot shooter + en glidecam 4000 blir ungefär 13000:- med moms och tull blir det 17300 något. Det är ju utan monitorn & det där, vet inte om det är med hos den svenska importören du kikar på.

EDIT: På Scandinavian Photo verkar inte monitorn, batteriet osv vara med, det är med på bilden men det står inget om det i informationen. Hur som, är den utan tjänar du typ 7000:- annars tjänar du ju bara ett par. Men jag tror att det där kitet är hopsatt av det där ebayföretaget och inte är med hos de svenska leverantörerna.

Posted
Hm, den där smoot shooter + en glidecam 4000 blir ungefär 13000:- med moms och tull blir det 17300 något. Det är ju utan monitorn & det där, vet inte om det är med hos den svenska importören du kikar på.

EDIT: På Scandinavian Photo verkar inte monitorn, batteriet osv vara med, det är med på bilden men det står inget om det i informationen. Hur som, är den utan tjänar du typ 7000:- annars tjänar du ju bara ett par. Men jag tror att det där kitet är hopsatt av det där ebayföretaget och inte är med hos de svenska leverantörerna.

nja, känns nästan bättre att beställa från sverige om man behöver garante, reparera eller liknande? vet inte, är lite svårt det här

• 1 month later...
Posted

Vad tror du tullen skulle kosta om man beställer en glidecam från Marcotec i Tyskland?

Posted
Oj oj det är så mycket pengar...

Tyvärr är det så, men har du kollat in glidecam smooth shootern? 1/3 av flyern till pris. Har inte testat den, men tror säkert den funkar lika bra.

Ser ut som att kameraplattan inte kan justeras lika lätt som på smooth shootern, som på flyern.

Flyern har möjlighet till justering av (socket block?) där man fäster armen,tror inte glidecamen har det.

Glidecamen har bara en fjädrande arm.

Posted

Ska sälja min hembyggda steadicam, funkar lika bra som smooth shootern, om inte bättre eftersom min har dubbelledad arm. Allt medföljer: Släde, arm,väst, underslungcase, j-bracket, dockningsstativ, monitor mm. Annons på blocket under "steadicam" 15.900 kr.

/Martin Rhodén