error11 Posted June 15, 2004 Share Posted June 15, 2004 Letade förgäves efter manuset till "Fucking Åmål" på nätet. Såg att det fanns att köpa i bokform en gång i tiden (kanske är det slut nu) men det är inget alternativ. Minns att jag läste ett utdrag ur FÅ-manuset i Vecko-Revyn (!) för kanske fem år sedan, och jag skulle behöva läsa det igen. Jag tyckte det var coolt då, och vill se om jag fortfarande tycker det. Fast egentligen är jag bara ute efter att läsa ett inspirerande manus, nu när jag sitter här med skrivkramp och "INT. SOVRUM - MORGON". Någon som har tips på manus som finns ute (INTE manuset till "Eyes Wide Shut", tack. Det var det drygaste jag läst på länge.)? Tack så himla mycket på förhand. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted June 15, 2004 Share Posted June 15, 2004 Flyttade tråden från Specialeffekter till Manus 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error11 Posted June 15, 2004 Author Share Posted June 15, 2004 Tack du. Jag försökte göra det själv, via "flytta tråd" - men det gick sådär (dvs dåligt). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallin Posted June 15, 2004 Share Posted June 15, 2004 Här finns mest manus på engelska http://www.script-o-rama.com/snazzy/dircut.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted June 15, 2004 Share Posted June 15, 2004 Manuset finns i bokform, har den, och det är en trevlig läsning, kolla på en välsorterad bokhandel :). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error11 Posted June 15, 2004 Author Share Posted June 15, 2004 Kanske får jag leta mig iväg till en bokhandel, då. Imorgon. (Latmasken gnager i mig.) Men just nu duger script-o-rama.com alldeles utmärkt. Att "Femte Elementet" kunde vara så tråkigt i manusform - trodde jag aldrig. Men "American Beauty"-manuset är ju underbart! Tack. TACK! (skrivkrampen släppte lite) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bellman Posted June 16, 2004 Share Posted June 16, 2004 Kolla på bibliotek. Jag har lånat den på Karlstads universitetsbibliotek. Våra bibliotek tycker jag är grymt underskattade. De kan mer än man tror ibland. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vetgirig Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 Tyvärr kan boken mycket väl vara utgången. Så prova på antikvariat. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredlind Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 Fucking Åmål + några flera svenska manus kan hämtas via www.adastramedia.se/manuslaenkar/ /fredrik 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts