Gå till innehåll

Feedback: Nya regler för kolla mitt manus.


jonkanon

Recommended Posts

Nä, jämför "flera trådar per story" och "flera storysar per tråd". Inte för att jag tror att någon skulle få för sig att posta helt olika manus i en och samma tråd, men men...

 

/Jakob - viktigpetter med glimten i ögat

 

Jamen, nu är det ju singularis vi snackar om.

 

Ha! Jag är viktigpettrigare! :D

 

(Nåja, vi vet nog vad vi menar. Poängen med allt är att det ska vara en story/tråd.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Då har pace vart inne och anammat "less is more" på reglerna och gjort ett smidigare utkast. Det dyker med största sannolikhet upp under helgen och gäller med omedelbar verkan. Som tidigare nämnt så finns det ju risk för att något inte faller ut som som tänkt och en modifiering kan då krävas.

 

Men eftersom de nya reglerna inte är så komplicerade så borde det hela löpa väl.

 

/Jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Jupp, och det är samma story.

 

Låt säga att du skriver "Skriket"

 

Först synopsis, sen treatment, kanske en karaktärsbibel och så ett manus. Alla tillhör samma story och ska således ligga i samma tråd/ämne. När du däremot skriver "Göken" så ska det vara i en egen tråd.

 

En story per tråd.

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Jupp, och det är samma story.

 

Låt säga att du skriver "Skriket"

 

Först synopsis, sen treatment, kanske en karaktärsbibel och så ett manus. Alla tillhör samma story och ska således ligga i samma tråd/ämne. När du däremot skriver "Göken" så ska det vara i en egen tråd.

 

En story per tråd.

 

/jon

 

Då behöver man med andra ord inte skriva "Manus: titel" och "Utkast: titel" längre?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • Kolla min film - enbart filmer
  • Kolla mitt manus - enbart manus, synopsis etc
  • Produktionsdagböcker - blandat samt löpande info kring filmprojekt (motsvarande blogg)

 

Om man postar en film i Produktionsdagböcker flyttas den alltså till Kolla min film. Men den kan samtidigt flyttas tillbaka om manus och information kring filmen dyker upp.

 

Det finns planer på att slå ihop allt till produktionsdagböcker. Vi låter tiden utvisa vad som är mest relevant.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...