Gå till innehåll

Utkast: Almost Alive! (5 sidor)


Mr Orange

Recommended Posts

Titel: Almost Alive!'

Voodooversion: 1

 

En man på ett party blir smittad av ett virus efter att ha ramlat från ett tak, och börjar sedan smitta alla andra på partyt, en man dock, lyckas överleva smittan och kämpar mot de blodtörstiga zombiesarna.

 

 

 

Både bra och dålig kritik välkomnas med öppna armar!

ALMOST ALIVE.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, intressant. Lite kritik då. Efter att "parker" ? dör så skriver du helt plötsligt att parker heter Vincents ,Han är väl på festen och frågar var parker är. Sedan kan jag tipsa använda celtx programet. så fixar sig allt med formateringen och storlek på tex osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Även jag gick vilse bland namnen och det gjorde tyvärr att jag fick svårt att få något flyt eller någon riktig uppfattning av det hela. Men skulle du lägga upp en ny version där det är lite tydligare vilka karaktärer som är vilka så tar jag gärna en titt till.

 

Och sedan så funderar jag över språkvalet. Varför inte köra på svenska?

Länk till kommentar
Share on other sites

jag lägger upp en lite tydligare version..... svenska är ett otroligt tråkigt språk, någon gång sett en kille alldeles nerblodad säga: jag kommer tillbaka?

 

om det inte är gjort, varför inte va först? och på så sätt vara orginell.

 

till manuset, som de föregående skrev, förvirrande med namnen och inte så värst bra uppstyrt manus enligt min åsikt, men det handlar väl mer om vana än kunskap också. Sedan har jag inte förstått det här med folk som vill göra zombiefilmer, zombie hit o zombie dit. varför inte försöka vara orginell och göra något vettigt om man vill göra film. zombiefilmer är bland det tråkigaste som finns om de inte är gjorda som en komedi, och även då så behöver de verkligen inte vara bra. och en zombiefilm blir inte bättre direkt av en svag budget om ens någon alls. förstår verkligen inte varför alla "nyfilmare" är så hypade på zombiefilmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag stannade vid sidan tre något mer förvirrad än när jag började läsa. Jag letade efter virusattacken som påett obegripligt sätt skulle smitta en men inte fler trots att det har en enormt exponentiell förökningstakt.

 

Eftersom det handlar om Zombies ska jag not inte applicera logik eller naturvetenskap på genren. Den är som den är och om den är så här ska nog andra än jag skriva om den hära härvan.

 

Håller med tidigare lektörer om att blandningen av erbarmerlig engelska och svag svenska ger ett platt intryck. Alla karaktärer låter likadant.

 

Nu vet jag inte i vilka kretsar som du umgås i men de flesta som jag sett blöda har varit mer fokuserade på att få ett förband än vilket språk de har frågat efter plåstret på. "I shall return"-citatet kommer ursprungligen från General MacArthur under WWII när han lovade att komma tillbaka till (Fillipinerna) landet han bodde i vid krigsutbrottet. Senare har en österikisk skådis nyttjat citatet tillsammans med "hasta la vista, baby" i flera men olika filmer.

 

Zombie-filmer kräver lite smink och ketchup samt tidig ledgångsreumatism eller idrottskador för staplande bleka hålögda Disneyfigurers framfart. Varför de skulle komma tillbaka när de har så svårt att ta sig fram och från stället förblir för mig en fabel utan djur.

 

Men skrivelsen skall premieras för att den har hamnat på pränt och författaren har en sedvanlig möjlighet att skriva om till det bättre - och samtidigt åtnjuta privilegiet att ignorera klagomål.

 

"tänk sig", grymtade kritikern och staplade bort med huvudet under armen...

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...