Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur coolt som helst... hoppas det går att ställa så man kan få runt 1280 x 720 med runt 120fps. Vore supercoolt - eftersom den borde inte blir såååå dyr i alla fall .

/Max

Postad
Man kan tydligen endast ta högst 30 bilder i en sekvens med den kameran. En halv sekund alltså.

Allt borde gå med frimware. Fast jag tror att allt sparas som i en Skitsnabb-chash och sedan sparas ner på de slöaminnet. Men de vore nog inte omöjligt att göra en med ett skitstort chashminne.

Å va dum jag är. Det finns redan och kostar sina kronor, kameran heter RED och kostar runt 150.000kr har jag förmig (dock inte släppts ennu) Tar bilder i 8mpix (?) alltså 4k (?).

Vågar inte svara till 100% men kolla RED-tråden i Videokamera forumet. Våran systemkamera kan ta 5 bilder på några hundradelar och den är 5 år gammal, så tekninken är inte ny ;) dock annalog då men endå.

Postad

Phantom - HUR cool som helst. Men den har i alla fall inte jag råd med. Blir rimligen inte gratis att hyra heller :(.

Om den omdiskuterade Casion fixade 6 - 8 sek med 120fps i 720P storlek vore jag supernöjd.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...