Filip_M Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 Hejsan, är ny här på forumet.. Jag undrar om det är nån som vet om det finns några ströjobb inom filmproduktion man kan söka i Stockholm. Har väl inte riktigt kvalifikationer för att vara regissörsassistent eller passare eller så, men om det finns nåt lägre - vad som helst egentligen - på nån produktion som man kunde ha för att dryga ut studiekassan så vore det väldigt intressant. Jag har lite erfarenhet från filmskola, men ingen komplett utbildning. Nån som vet om det finns sådant, eller var man kan leta och hur man kan söka? 0 Citera
Eibon Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 till såna jobb används ofta oavlönade praktikanter från filmskolor 0 Citera
Java ex Machina Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 Ja det är väldigt svårt att få den typen av avlönade jobb även om man är rutinerad men inte har kontakter. Mitt tips är att gå en KY-utbildning så du får några praktikveckor och på det sättet ge dig ut i arbetslivet. Men räkna med att få jobba hårt gratis. 0 Citera
jakethesnake Postad 23 augusti 2007 Postad 23 augusti 2007 Det som är lättast att få är innom produktionen. Alltså produktionsassisten osv. Men anledningen till detta är att de får oftast jobba 14 timmar på dygn och får dåligt betalt. De är ju inte heller så ofta vid inspelningsplatsen 0 Citera
Java ex Machina Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 De är ju inte heller så ofta vid inspelningsplatsen Det där är väldigt olika. Jag har haft flera produktionsassistentjobb där jag bara varit på inspelningsplatsen. Du har rätt om timmarna, men jag skulle säga att när man väl får betalt (vilket är väldigt väldigt svårt eftersom nästan alla produktionsassistenter jobbar gratis som praktikanter) så är det helt okej lön. Jag tjänade 18000 i månaden som projektanställd sist, 2005. Men det var efter att ha haft praktik i fem månader också. 0 Citera
Luzer Postad 27 augusti 2007 Postad 27 augusti 2007 Jag fick jobb som runner under en tv-inspelning, och var även mycket på set. Hade ingen filmutbildning alls då heller. Så det går att få jobb skulle jag säga. Men det gäller väl att ha tur och att lyckas söka vid rätt tillfälle. Att söka direkt hos produktionsbolagen är det bästa. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.