beta75 Postad 12 augusti 2007 Postad 12 augusti 2007 ...säkert först i världen med detta problemet, inte. Kan inte för allt i världen få datorn att fånga videon från min videokamera. Kameran är en Canon HV20. Har provat allt från HDV till vanlig DV men det går åt h..vete. PC spec: P4 3.4 Ghz HT 2 GB Ram Radeon x1600 Grafik Windows XP media center Har provat Windows Movie Maker, Adobe Premier Elements 3, Adobe Premier CS3, Nero Vision, HDVSplit osv. Hittar kameran i XP men vid import så låser sig programmet. Dock inte hela XP. Det som stör mig mest är att min 12" Mac Powerbook med iMovie 5 funkar fast där går HDV riktigt segt. Så jag har en dator som funkar fast är för slö... ...och en som är snabb och kraftfull fast inte funkar. Hur ska jag göra? Tips, lösningar, andra med liknande problem? Slänger snart ut PCn på gatan och köper en ny Mac Pro... /KN 0 Citera
Eibon Postad 12 augusti 2007 Postad 12 augusti 2007 installera om drivrutinerna eller nåt. minns jag hade massiva jätteproblem först o höll på installera drivisar o försökte hitta nya, sen funka allt klockrent. var dock så längesen så jag minns inget specifikt. 0 Citera
beta75 Postad 13 augusti 2007 Författare Postad 13 augusti 2007 Grafikkort? Firewire? Hela j..la XP? Har inte den tiden. Och om jag instellerar om den och skulle få igång DV-imporen så slutar väl något annat att funka. Är så trött på windows. /KN 0 Citera
Rogge Postad 13 augusti 2007 Postad 13 augusti 2007 Har provat Windows Movie Maker, Adobe Premier Elements 3, Adobe Premier CS3, Nero Vision, HDVSplit osv. Då är lösningen enkel - Byt FireWirekort efterssom det med stor sannolikhet är trasigt. :) Kolla också i Kontrollpanelen > System om du har någon varningstriangel på kortet som visar att något är fel. Om det gör det, markera kortet och tryck på Delete och starta om datorn och installera ev drivrutiner till kortet. 0 Citera
megawatti Postad 13 augusti 2007 Postad 13 augusti 2007 Annars kan du ju importera allt på Macen och senda föra över filerna via nätverket. Eller de kanske är dumt eftersom de hamnar i quicktime-dv ist för avi-dv? de kanske går att ställa in. 0 Citera
beta75 Postad 30 augusti 2007 Författare Postad 30 augusti 2007 Nu har jag slitit ut en kortläsare som satt i datorn och plötsligt fungerar det att importera i Windows movie maker. Däremot vägrar både Premier elements och permier pro cs3 att befatta sig med kameran. Hur kan detta bara vara möjligt? Jag får upp kameran i xp som en DV device. Hittar inget med HDVsplit. Hata hata HATA XP!!!!! ps Om jag bränner skiten ute på gatan så lovar jag att posta en film. ds /KN 0 Citera
Max_H Postad 30 augusti 2007 Postad 30 augusti 2007 Testa att installera om PPro, nu efter att kameran faktiskt hittas, om du inte gjort det redan. /Max 0 Citera
beta75 Postad 30 augusti 2007 Författare Postad 30 augusti 2007 skulle kunna göra det men jag orkar faan inte installera om en gång till. Det börjar kännas som ett bra beslut att gå lös med en motorsåg på skiten. Min powerbook får göra jobbet så länge... /KN 0 Citera
beta75 Postad 31 augusti 2007 Författare Postad 31 augusti 2007 Vem vet, det kanske finns en gud ändå... Jag har gjort som rekomenderade jag avinstallerade PPro. Innan dess provade jag med ett nytt firewire kort och det funkade inte. Dock funkade det grymt bra i windows movie maker. Allt adobepiss åkte i papperskorgen och in med Sony Vegas Studio 8 trial. Som en dans. Nu när jag har bekräftat att det INTE är hardvarufel så kanske jag vågar installera PPro igen. The XP computer from hell lives again... /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.