Gå till innehåll

Angående Quicktime 7.2 och Adobe


Max_H

Recommended Posts

För er som kör antingen Photoshop, Premiere Pro CS3 eller After Effects på Mac.

 

- Uppgradera INTE till Quicktime 7.2. Det är VÄLDIGT många problem med detta i de olika Adobe-programmen (bla kan ljudet försvinna i After Effects, Playback i Premiere blir TOK-seg, vissa filer kan inte importeras, Clip Notes slutar fungera, mm).

 

Apple jobbar för tillfället med att lösa problemen.

 

(Sorry för dubbelposten, men det känns som det är "motiverat")...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller fullständigt med.

 

För alla redigeringar gäller samma grundregel. Operativsystem, stödsystem och redigeringssystem lämnas intakta tills du inte längre kan göra det du ska med befintligt rigg. Om du har ett pågående projekt - gör klart det innan du börjar fippla.

 

Det är tiotusentals objekt som skall fungera tillsammans och man ska vara glad när det fungerar. Varje gång du uppgraderar en komponent kan du få de mest oväntade beteenden. Om du inte är inbiten datanörd och njuter av att leta fel är det bäst att låte de kluriga hackarna dissekera problemen och justera koden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilket program kan du inte öppna?

 

Quicktime. Har varit i kontakt med Apple och frågat om problemet och dem gav mig vad som skulle vara en lösning, och vilket som funkat för en del men det är fortfarande problem för mig när jag öppnar själva programmet. Dock fungerar Quicktime på webben (när man kollar på trailers etc.) och även i renderingssyfte (förutom i Vegas 7.0 där det hänger sig helt).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...