örslösa Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Hej! Jag undrar om Maya är ett bra program. Man gör Animerade filmer med det va? Är det ett lätt program? Finns det en demo-version att ladda ner? 0 Citera
Anhool Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Läs faq:n... Det är inte så svårt att hitta den. http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=9383 0 Citera
örslösa Postad 31 juli 2007 Författare Postad 31 juli 2007 Läs faq:n... Det är inte så svårt att hitta den. http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=9383 kan du inte svara på min fråga istället, jag har redan läst faq. 0 Citera
jepser Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Det finns hur många trådar som hällst om maya! Sök, google osv. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Maya är ett avancerat program som svar på din fråga om det är lätt. Det du kan göra är att söka efter en massa tutorials för att lära dig eller gå en kurs (vart man nu söker sånt) Om jag inte har fel så användes Maya till Ice Age. 0 Citera
örslösa Postad 1 augusti 2007 Författare Postad 1 augusti 2007 Maya är ett avancerat program som svar på din fråga om det är lätt. Det du kan göra är att söka efter en massa tutorials för att lära dig eller gå en kurs (vart man nu söker sånt) Om jag inte har fel så användes Maya till Ice Age. Använder du maya? Till dom som använder maya: Hur kom ni igång? hur snabbt komm ni igång tills ni fick en "hyffsad" bra film. skriv gärna lite övriga kommentarer m.m om vad ni tycker om maya. PS: tycker ni jag ska köpa maya eller finns det nått bra gratis-program liknande maya (vill då ha ett lätt anvädligt program fast som man kan göra ganska bra saker med osv.). 0 Citera
örslösa Postad 1 augusti 2007 Författare Postad 1 augusti 2007 Jag läste i en tråd ( http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=6320 ) att art of illusion (andra inlägget) är bra, stämmer det. Läste också att programmet var gratis, vart kan man ladda ned de (Jag misstänker att man borde kunna ladda ner det gratis och lagligt då, eller?) ? 0 Citera
ludde Postad 1 augusti 2007 Postad 1 augusti 2007 Berätta vad du vill göra istället. Maya är bara ett av många verktyg. 0 Citera
örslösa Postad 1 augusti 2007 Författare Postad 1 augusti 2007 Berätta vad du vill göra istället. Maya är bara ett av många verktyg. Jag ska göra Datoranimerad film (tecknad). 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 1 augusti 2007 Postad 1 augusti 2007 Jag testade gå igenom några tutorials och skapa lite basic objekt. Det kan nog vara en smart början att gå igenom tutorials, utveckla eget utifrån de erfarenheter du får från dem. Att få rutin på Maya tar lång tid och övning. 0 Citera
örslösa Postad 1 augusti 2007 Författare Postad 1 augusti 2007 Jag testade gå igenom några tutorials och skapa lite basic objekt. Det kan nog vara en smart början att gå igenom tutorials, utveckla eget utifrån de erfarenheter du får från dem. Att få rutin på Maya tar lång tid och övning. Hur bra är du nu da, hur lång tid har du hållt på? 0 Citera
ludde Postad 2 augusti 2007 Postad 2 augusti 2007 tar nåt år eller så, för att få en film att se representativ ut. Dvs värd att visa utan att skämmas. 0 Citera
Munthe Postad 14 september 2007 Postad 14 september 2007 Nej, Maya är inte lätt. Mayas styrka som programpaket ligger på karaktärsanimation. Karaktärsanimation är bland det svåraste som finns i filmens värld. Om du vill karaktärsanimera skulle jag föreslå att du laddar ned något gratisprogram som daz Studio och testar om du har känslan för det. Väldigt många människor kan helt enkelt inte animera karaktärer på samma sätt som att en del människor är omusikaliska och inte kan lära sig att spela intrument bra. Om du sen känner att du vill animera mer och utvecklas kan du ju kliva vidare till nåt större paket. Daz Studio är enkelt och begränsat men har precis dom grundläggande funktioner man behöver. Som nybörjare kan det vara svårt att bara kliva in i Maya och börja animera utan att begrava näsan i manualer i ett par veckor. 0 Citera
Munthe Postad 14 september 2007 Postad 14 september 2007 tar nåt år eller så, för att få en film att se representativ ut. Dvs värd att visa utan att skämmas. Det tror jag beror helt på vem man är. För vissa händer det aldrig. Och för andra kan det gå väldigt snabbt. 0 Citera
megawatti Postad 16 september 2007 Postad 16 september 2007 Hur bra är du nu da, hur lång tid har du hållt på? Med din ålder(?), tid att lägga ner på inlägg och hur svårt du tycks ha att anväda sök/google så tror jag att du kommer tröttna efter några timmar i maya, och nej det är inte lätt. Vill du ha lätt med duglig resultat. Köp Poser 7. 0 Citera
Munthe Postad 16 september 2007 Postad 16 september 2007 Poser är en jättebra början. Och med nästa version kommer det även att få Maya att springa för pengarna med 64-bitarsmotor, cloth och hårsimuleringar, nätverksrendering och stöd för Collada. Fördelen med Poser är att karaktärer redan är riggade om man inte väljer att skapa egna karaktärer och rigga dom själv. Det man associerade med Poser för några år sedan är inte aktuellt längre. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.