Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan,

jag har ett 48-minuters-projekt redigerat och renderat i APP CS3. Det består av två sekvenser 40 resp 8 minuter. Exporterar till Encore CS3 endast för att bränna DVD, inga menyer.

Vid "Check project" dyker ett fel upp: "Title Remote not set". Hittar inte den funktionen i "Properties"-panelen.

Försöker jag ändå skicka projektet till DVD, visas - när 98% är klart - felmeddelandet:

"PGC has an error at Internal software error %0, line - PGC info: name = , ref = Bpgc, time "

Någon som har några tips?

Postad

Hej!

Title remote sätts i properties för Disc. Välj Title i property rutan när Disc är vald och vad som skall hända när användaren trycker på knappen Title (dvs Title Remote) på fjärrkontrollen.

Det andra felmeddelandet kan bero på att audio och video spåren inte är exakt lika långa.

Postad

Hejsan, tack för svar.

Fixade Title-remote-frågan med din hjälp. Och ljudspåret var något längre än videon på slutet. Men även efter korrigering och ny rendering kvarstår PGC-felet. Konstigt.

Postad

Har du tittat på Adobes support efter liknande fel. Jag har genom åren funnit lösningar där.

Det kan finnas något konstigt på någon av de tidslinor som ingår i projektet. Ett sätt kan vara att prova en tidslina i taget i ett nytt projekt där du bara har den del som skall testas inlagd som asset. Hittar du en sådan tidslina som trasslar så är det bara att antingen granska den ruta för ruta eller - om den är för lång - halvera den och prova vilken del som genererar problemet.

Ganska tidsödande så prova först supporten och Adobes användargrupp för Encore.

Postad
Exporterar till Encore CS3 endast för att bränna DVD, inga menyer.

Hur gör du, exporterat tex MPEG2 och importerar i Encore eller exporterar från PPro, dvs File > Export > Export to Encore?

Postad

Har kollat Adobes knowledgebase och där finns:

-------------------------

When you preview in Adobe Encore DVD 2.0, the application returns one of the following error messages:

-- "PGC "[name of clip]" has an error at 0.0000s."

-- "PGC error - PGC Info: name= [name of clip],ref = Bpgc, time=0.0000s."

Detail

You have a WAV file and an MPG-2 audio file on the same track.

Solution: Convert WAV files to 48 khz, 16-bit, stereo before you preview tracks with both MPG-2 and WAV files.

---------------------

Vilket är (nästan) samma felmeddelande jag får. Men jag kan köra preview på projektet, det är "Build" som ger felet. Och jag har kollat mina spår, det finns inga waw och mpg på samma ljudspår.

Jämmer!

Postad
Hur gör du, exporterat tex MPEG2 och importerar i Encore eller exporterar från PPro, dvs File > Export > Export to Encore?

Jag kör export to Encore...

Postad
Och jag har kollat mina spår, det finns inga waw och mpg på samma ljudspår.

- Har du någon gång redigerat det Project du håller på med i PPro 2.0?

- Vad ligger på Timeline, DV-avi med 16bit/48KHz ljud och/eller 16bit/48KHz .wav eller något annat, tex mpeg2, divx, mp3, mm.

- Är materialet fångat i PPro CS3?

- Stämmer *allt* ditt material du har överrens med dina Project Settings i PPro?

- Vad har du för Project Settings, samtliga uppgifter, gärna skärmdumpar? (Project > Project Settings > General)

- Kan du öht bränna en DVD i Encore, dvs om du skapar ett helt nytt Project i Encore och inte via PPro?

- Om du gör ett nytt Project i PPro och importerar DV-avi (tex en minut lång för att spara tid) och bara lägger den på Timeline utan att göra något annat - Kan du då bränna en DVD i Encore via File > Export > Export to Encore?

Postad

1) Har du någon gång redigerat det Project du håller på med i PPro 2.0?

Projektet är skapat i APP 1.5.1 och nyligen överfört till CS3.

2) Vad ligger på Timeline, DV-avi med 16bit/48KHz ljud och/eller 16bit/48KHz .wav eller något annat, tex mpeg2, divx, mp3, mm.

Originalljud endast på Audio 1. Extraljud endast som mp3 på Audio 2 båda med de egenskaper du anger.

3) Är materialet fångat i PPro CS3?

Nej, i 1.5.1

4) Stämmer *allt* ditt material du har överrens med dina Project Settings i PPro?

Förstår inte frågan riktigt. Vore det annorlunda, skulle väl APP eller Encore reagerat? I Encore har jag kört project test (eller vad det heter) och korrigerat till 0 items found.

5) Vad har du för Project Settings, samtliga uppgifter, gärna skärmdumpar? (Project > Project Settings > General)

Hum, skärmdump, hur får jag in den här i text-miljön?

6) Kan du öht bränna en DVD i Encore, dvs om du skapar ett helt nytt Project i Encore och inte via PPro?

Nej, det aktuella error-meddelandet visas: "PGC has an error at . Internal software error: %0, line - PGC info: name = , ref = Bpgc, time ".

7) Om du gör ett nytt Project i PPro och importerar DV-avi (tex en minut lång för att spara tid) och bara lägger den på Timeline utan att göra något annat - Kan du då bränna en DVD i Encore via File > Export > Export to Encore?

JA!

-----------

Efter att ha botaniserat i Adobes forum, kan jag bara konstatera att det är många som stött på error-budskapet (se svar på fråga 6 ovan). Att det inofficiellt klassas som en bugg i Encore CS3 och att processen fungerar i föregående versioner av programmet.

Himla frustrerande! Summan av kardemumman är att man inte (alltid) kan bränna DVD via Encore från APP CS3.

Och nu när jag överfört projekt till APP CS3, kan jag inte använda 1.5 och dess eminenta DVD-brännar-funktion eftersom projekten inte är bakåtkompatibla. I CS3 blir mina DVD-bränningar misslyckade, fattar inte hur man gör, frågar om det på annan plats här.

Keep up the good work!

Postad

Yo!

Jag skulle gärna vilja ha dina projektfiler (både PPro och Encore CS3) så supporten kan testa varför det händer. Dvs inte mediat - går det för sig?

/Max

Postad
Projektet är skapat i APP 1.5.1 och nyligen överfört till CS3.

Jag har inte tid att ge något längre svar nu: Jag tror att problemet ligger i att ditt Project kommer från en tidigare version av PPro. Tyvärr är det ett klassiskt problem att Projects skapade i tidigare versioner i PPro ger problem på ett eller annat sätt när dom öppnas i nya versioner av PPro. Rekommendationen är att alltid avsluta sitt Project i den version av PPro som skapade det för att undvika problem. Om man vill använda gamla Projects i nya versioner klarar man sig oftast bättre genom att importera in det/dom gamla Project/s man har in i nya versioner via File > Import och inte genom att öppna dom rakt av i den nya versionen. (Vilket jag iofs inte har en aning om hur du gjort, så misstolka mig rätt ;) )

Detta hjälper inte dig ett skvatt i dagsläget tyvärr, men kan vara värt att tänka på för andra eller om du har flera gamla Projects du tänker jobba med i PPro CS3. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...