megawatti Postad 30 juli 2007 Postad 30 juli 2007 Tjenare, har fått ett erbjudande på en begangnad sådan. Hur mycket är den vär enligt er? Någon som kan ge mig några test klipp? kan den gämföra sig med en Xm-1:a? Vill gärna ha lite testbilder från den. 0 Citera
megawatti Postad 30 juli 2007 Författare Postad 30 juli 2007 Köper i så fall imorgon Så behöver synpunkter snabbt! 5000kr är priset! 0 Citera
landen Postad 1 augusti 2007 Postad 1 augusti 2007 Finns mängder med recensioner på nätet, många prisar denna kamera. http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=hKo&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=gs500+review&spell=1 Känner två som har denna och de är mycket nöjda! 0 Citera
StenR Postad 1 augusti 2007 Postad 1 augusti 2007 Du kan få en ny GS500 för 8.500 så den ska ju inte vara så mycket begagnad då tycker jag (om du inte får en massa tillbehör förstås för det priset). Vad personen som säljer har gett för den är ju inte relevant.... 0 Citera
megawatti Postad 1 augusti 2007 Författare Postad 1 augusti 2007 Du kan få en ny GS500 för 8.500 så den ska ju inte vara så mycket begagnad då tycker jag (om du inte får en massa tillbehör förstås för det priset). Vad personen som säljer har gett för den är ju inte relevant.... Inte många band var kör, kanske 5-8 band, fick 3 extrabatterier, uvskydd (sånna extra stora batterier, ca 2000kr i nypris) Samt 2 år kvar i garantin. Kameran såg alment ny ut, en mindre repa undertill de var allt. Upgraderade från en Dcr-23 så kan bara säga JAG ÄLSKAR DENNA KAMERA! :) Helt klart värt 5000kr 0 Citera
Joel.N Postad 2 augusti 2007 Postad 2 augusti 2007 Inte många band var kör, kanske 5-8 band, fick 3 extrabatterier, uvskydd (sånna extra stora batterier, ca 2000kr i nypris) Samt 2 år kvar i garantin. Kameran såg alment ny ut, en mindre repa undertill de var allt. Upgraderade från en Dcr-23 så kan bara säga JAG ÄLSKAR DENNA KAMERA! :) Helt klart värt 5000kr Grattis, du har gjort ett riktigt "klipp"!!! Jag köpte själv en ny likadan kamera för ett antal månader sedan och jag gav nästan det dubbla priset som du skriver med ett extrabatteri, och då hade jag ändå gjort en nogrann prisundersökning innan jag "slog till"... Jag kan också tillägga att även jag är mkt nöjd med mitt kameraval, och har faktiskt börjat att fundera på att skaffa minst en likadan till, då det för mig är en stor fördel att filma från olika vinklar/olika inzoomningar på samma gång i mina produktioner, då många scener är svåra att återskapa för fler än en tagning... Och för att få ett jämt bildresultat bör man använda likadana kameror... 0 Citera
megawatti Postad 3 augusti 2007 Författare Postad 3 augusti 2007 Lekt runt lite, och Macro-zoom läget + manuell focus är ju underbart. Ser så pro- ut, Blurrig bakgrund och bara focus på målet. Vad kallas de kort brännvid? Någon som vet vart man kan köpa ett motljusskydd som antingen passar till 43mm eller 52 mm gänga? 0 Citera
antonjansson Postad 5 augusti 2007 Postad 5 augusti 2007 Lekt runt lite, och Macro-zoom läget + manuell focus är ju underbart. Ser så pro- ut, Blurrig bakgrund och bara focus på målet. Vad kallas de kort brännvid? fan de har jag aldrig provat, får ta å göra de nu tror de kallas kort skärpedjup 0 Citera
nossydoom Postad 2 mars 2008 Postad 2 mars 2008 Har funderat på att köpa denna kameran faktiskt, finns det någon bättre i samma prisklass och inte HD? Köper en Röde mick och ett motljusskydd till också, men hur vet jag vilket skydd som passar? Som jag förstått det ska det gå att fixa med stepringar? 0 Citera
nossydoom Postad 6 mars 2008 Postad 6 mars 2008 Någon vänlig själ som vill länka till grejerna jag behöver? Jag är helt vilse i denna jungel. 0 Citera
nossydoom Postad 26 mars 2008 Postad 26 mars 2008 Passar detta skyddet till gs500? http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=1557769 0 Citera
megawatti Postad 26 mars 2008 Författare Postad 26 mars 2008 Köp en 43 till 52 mm adapter ... sen finns de tonvis med skydd! Stepring* 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.