Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag såg Saving Private Ryan på tv4 häromdagen och det var en sak som fick mig fundersam.

I slutscenen, och på lite andra ställen i filmen, men specciellt i kampen i slutet är himmelen mellan byggnaderna, alltså bortom staden, bakgrunden eller vad man skall säga, den är vit, ungefär som dimma etc. Senare i slutet så kommer Ryans nuna upp i närbild, jag tror det är när Kapten miller precis dör. Ryan rör inte på huvudet speccielt mycket, men så gör han en liten knyck åt höger( hans vänster) och då ser det ut som om Ryans hjälm åker in i dimman som egenteligen ligger utanför staden. Är denna dimma pålagd efteråt eller har jag sätt fel?

Någon som tänkt på samma sak?

Posted

Jag kollade upp det här på en köpt vhs film. Men jag såg inget då, så det är nog som lilla_farbrorn säger att det var något fel på 4:ans sändning.

Posted

Okej, men dimman kan väl inte häller till 100% vara äkta?

Alltså inte just den som under tv4 sändningen täckte ryans helmut, men på nåttställe borde något annat synas i bakgrunden.. eller inte?

• 1 year later...