Gå till innehåll

Vill hylla Axess TV


jernby film

Recommended Posts

Kommer visst fler häftiga gamla filmer har jag hört.

Risk för att vara tjatig, har du sett Mästaren&Margarita?

Du kommer inte uppskatta David Lynch nåt mer, utan gilla ny rysk film ;)

/nils

nä, inte har jag sett den inte... men jag har svårt för att tro att någon skulle kunna synka så mycket med min fascination för knepigheter och bisarr humor som Lynch... Närmaste hitintills är ju Andalusiska Hunden. Förresten, ska inte Inland Empire komma strax... måste kolla discshop igen...

 

Annars så kan jag ju rekommendera några vrickade anime-filmer som jag endast kan beskriva som "total brain-fuck";)

 

Men propaganda är alltid intressant. De är ofta så fantasifulla och totalt öppna med sitt budskap att det blir roligt...

 

"duck and cover!!!"

 

"YAN-KEE GO HOME!!!"

Länk till kommentar
Share on other sites

Men propaganda är alltid intressant. De är ofta så fantasifulla och totalt öppna med sitt budskap att det bir roligt

Fattar inte hur Mao kunde nå ut med budskap till miljoner kineser som inte hade TV så till den milda grad att alla kineser skulle döda en viss typ av fågel, som åt upp frön vid plantering av ris.

Så det blev mycket dödande av en fågel som även åt insekter som var skadliga för skörden. Miljoner kineser svalt ihjäl.

 

Skulle vara intressant vilken typ av masspykos som skulle kunna ske på 2000-talet utan TV. Muntlig tradition? Går ju för sakta.

 

Se ryska filmen, den är bitvis extremt animerad. Fritz the cat fast värre.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...