Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag håller på med ett manus som handlar om två yrkesmördare som blir inblandade i knarkaffärer och får andra yrkesmördare och en arg knarkkung i hälarna.

Har skrivit 2 sidor och nu står det helt stilla och jag kommer ingenstans, kan nån ge mej inspiration eller tips om hur jag kan få insperation, alla ideer är välkommna, kanske också ska nämna att det är en Action/Komedi det handlar om.

Tack på förhand.

Postad

Tack, jag förstod det. ;) Skojade lite...

Ganska svårt att komma på en titel om man inte känner till just någonting om historien. Iaf ingenting som gör den speciell.

Postad

jag kan skriva handlingen lite snabbt, den handlar inte om två yrkesmördare längre utan bara en och hans kompis...

Två gamla kompisar träffas på begravningen till en av deras kompisar som har blivit mördad, ena killen, Nick, har bestämt sej för att ta reda på vem som dödade deras kompis och döda honom, den andra killen, Mike, blir indragen när han följer efter Nick till ett hus där det slutar med att de skjuter en av de som var inblandad, nu har de en av de farligaste yrkesmördarna i världen och en riktigt arg knarkkung efter sej.

En typisk Action film med andra ord :P

Postad
Döp den till Järnballe så länge... sen när du kommer på ett bättre så byter du.

:D

Precis. Ägna inte tankekraft åt en titel NU. Titeln är inte viktig i detta skede. Lägg kraft på manuset istället. Titeln löser sig alltid.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...